به گزارش پارس نیوز، 

گروه لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا روز سه‌شنبه از دیدار با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا خبر داده و گفته از مواضع تند دولت «دونالد ترامپ «علیه ایران تقدیر کرده است.

یک گروه لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا روز سه‌شنبه از دیدار با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا خبر داده و گفته از مواضع تند دولت «دونالد ترامپ «علیه ایران تقدیر کرده است.

«کمیته یهودیان آمریکا» در صفحه توئیترش نوشت: «ما همین الان با وزیر خارجه پامپئو دیدار کردیم. گفتگو‌هایی عالی درباره خاورمیانه و سایر مسائل حیاتی داشتیم. از او بابت تصمیم آمریکا جهت انتقال سفارت به اورشلیم (قدس)، رأی‌های آمریکا در سازمان ملل در خصوص مسائل مرتبط با اسرائیل و موضع‌گیری‌های محکم علیه ایران تشکر کردیم.»

دولت آمریکا از نخستین روز‌های اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بار‌ها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

دولت ترامپ همچنین روز ۲۲ اردیبهشت ماه علی‌رغم هشدار‌های جهانی سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد. این تصمیم با واکنش‌های گسترده رو به رو شد و کشور‌های مختلف آن را محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷، در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه قدس شرقی و غربی را پایتخت خود اعلام کرد. شورای امنیت سازمان ملل در همین سال در قالب قطعنامه شماره ۴۷۸ اقدام رژیم صهیونیستی را غیر قانونی اعلام کرد.