به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی کمیسیون حقوقی گفت: در جلسه امروز کمیسیون جزییات دو طرح تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن بررسی و رای‌گیری و تصویب نهایی به جلسه آینده این کمیسیون موکول شد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: دو طرح تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن و تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان خاص در نشست امروز با حضور مرکز پژوهش‌ها، مرکز فقهی قوه قضاییه در قم و نماینده قوه قضاییه بررسی شد.

وی ادامه داد: پیش از این کلیات این دو طرح تصویب شده بود لذا در این جلسه بر روی جزئیات آن کار شد، رای‌گیری و تصویب نهایی به جلسه آینده این کمیسیون موکول شد.

نوروزی تصریح کرد: برخی جزئیات این طرح در اصلاح ماده 612 قانون مجازات اسلامی ذکر شده است به طور مثال اگر قتل با نقشه قبلی یا بدون نقشه باشد، قتل نسبت به کودک یا مجانین باشد و آیا اگر گذشتی نسبت به آن انجام شد، تعزیر می‌شود، این مباحث در این جلسه به صورت جدی مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی تاکید کرد: پیش از این بر اساس مواد 612 تا 614 قانون مجازات اسلامی 3 تا 10 حبس برای مسائل امنیتی برای مجرم در نظر گرفته شده بود و امروز بحث بر سر آن بود که آیا می‌توان این مسائل را به صورت درجه‌بندی شده برای جرائمی که در بالا ذکر شد نیز بیان کرد.

نوروزی همچنین با بیان اینکه موضوع اصلاح آیین‌نامه دیوان عدالت اداری هم در جلسه امروز بررسی شد، گفت: به دلیل تراکم پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری مشکلات بسیاری برای مردم و حتی قضات ایجاد شده است لذا ما از قوه قضاییه و شورای عالی قضایی خواستیم تا هرچه سریعتر اصلاح آیین‌نامه دیوان را به کمیسیون حقوقی قضایی ارسال کنند.