به گزارش پارس نیوز، 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی «پارس» درباره اظهارات شب گذشته رئیس جمهور، آخرین وضعیت طرح عدم کفایت به رئیس جمهور و استیضاح برخی از وزرای دولت دوازدهم سخن گفت.

وی درباره سخنان شب گذشته رئیس جمهور در گفت و گو زنده تلویزیونی با مردم اظهار کرد: اولا باید اشاره کنم که بنده این برنامه را به صورت مستقیم مشاهده نکردم اما آنچه از پیامک ها و فضای مجازی مطالعه کردم گویای این بود که آقای رئیس جمهور مطالب خوبی را در اظهارات خود مطرح کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای خاطرنشان کرد: اینکه رئیس جمهور در اظهارات خود بر ضرورت حل مشکلات تاکید بسیاری داشتند نکته مهم و قابل ارزشمندی است اما بدون شک اظهارنظر درباره وضعیت اقتصادی امروز کشورمان کافی نیست از این رو ما باید مناظر بمانیم و ببینیم که دولت محترم چه اقدامات عملی را در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور انجام خواهد داد.

تا یک هفته آینده به روحانی فرصت خواهیم داد تا اقدامات عملی را که در سخنان خود بر تحقق آنها تاکید کرده است انجام دهد در غیراینصورت طرح عدم کفایت به رئیس جمهور را در صحن علنی مجلس تهیه و برای بررسی در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه ابلاغ خواهیم کرد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امیدواریم همانطور که رئیس جمهور در اظهارات خود از امید و بهبود شرایط سخن گفتند ما هم به زودی شاهد ایجاد این فرآیند در کشورمان باشیم که در این مسیر یقیینا ایجاد تغییرات در بدنه دولت امری ضروری و‌ لازم است.

فرصت یک هفته ای مجلس به روحانی

حاجی دلیگانی درباره طرح عدم کفایت رئیس جمهور که از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است تاکید کرد: این طرح با توجه به ادامه مشکلات اقتصادی، وضعیت تولید، تعطیلی بازار و افزایش فقر در بین مردم و عدم اقدام مناسب دولت در این راستا از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای امضا و جمع آوری شده است و به طور کلی موضوعی جدا از قائله استیضاح وزراست.

وی خاطرنشان کرد: ما بنا داشتیم این طرح را هرچه سریعتر در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار دهیم اما باتوجه به اظهارات رئیس جمهور و سخنان وی مبنی بر اصلاح و بهبود وضعیت کشور هنوز دست نگه داشتیم و بررسی آن را به یک هفته دیگر موکول کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا یک هفته آینده به روحانی فرصت خواهیم داد تا اقدامات عملی را که در سخنان خود بر تحقق آنها تاکید کرده است انجام دهد در غیراینصورت طرح عدم کفایت به رئیس جمهور را در صحن علنی مجلس تهیه و برای بررسی در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه ابلاغ خواهیم کرد.

تغییر برخی از وزرا ضروری است

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: مطالب خوبی از سوی رئیس جمهور و برخی از وزرا برای بهبود شرایط اقتصادی کشور فراهم شده است که امیدواریم زمینه و بستر لازم را برای حل مشکلات فراهم کند.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه موضوع طرح استیضاح برخی از وزرا با رویکرد برخی از نمایندگان در طرح سوال از رئیس جمهور متفاوت است تصریح کرد: بنده به شخصه به همراه جمعی از نمایندگان براین باوریم که برخی از وزرای کابینه دوازدهم به خصوص وزیران اقتصادی در حوزه کاری خود عملکرد قابل قبولی نداشتند از این رو جمعی از نمایندگان مجلس در جهت ارائه طرح استیضاح آنها وارد عمل شده و اقدامات اولیه را نیز در این راستا انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم قبل از اجرایی شدن طرح استیضاح برخی از وزرای دولت در مجلس شورای رئیس جمهور خود دست به کار شده و تغییرات لازم را انجام دهند چراکه در غیر اینصورت نمایندگان در این راستا  وارد عمل شده و استیضاح را به جریان می اندازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شرایط امروز کشور نیازمند یک مدیریت هوشمندانه و به دور از هرگونه اتلاف وقتی است که امیدوارم دولت با درک این موقعیت در جهت اصلاح امور و مدیریت وضعیت اقتصادی کشور وارد عمل شود.