به گزارش پارس به نقل از جام جم آنلاین فرآیند حذف یارانه افراد پر در آمد ظاهرا حدود دو ماه است که با شیب ملایم آغاز شده است ولی اکنون برخی از نمایندگان مجلس تاکید دارند در این روند، گروههای کم درآمد به دلیل ضعف اطلاعاتی دولت از دریافت یارانه حذف شده اند.

 
 

سید سعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد از جمله نمایندگانی است که طی تذکری در صحن علنی مجلس به رئیس جمهور تاکید کرد یارانه تعدادی از مستضعفان و مظلوم که درآمد بالایی ندارند، قطع شده و خواستار رسیدگی دولت به این امر شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه بنظر می رسد مبنای حذف یارانه ها بدون در نظر گرفتن پارامتر های مختلف قانونی بوده گفت:طی روزهای گذشته در مراجعات مردمی،مشخص شد که برخی افراد که شرایط اقتصادی خوبی ندارند از دریافت یارانه کنار گذاشته شده اند.

وی با بیان اینکه در شهرکرد کارگری فصلی با چهار فرزند از دریافت یارانه حذف شده است افزود: سوال این است که دولت بر چه استنادی یارانه این افراد را حذف کرده است، چرا که قرار بود دهک های بالا و افراد متمول و کسانی که وضعیت اقتصادی خوبی دارندحذف شود.

زمانیان گفت: دولت باید ملاک حذف یارانه میزان و مبنا را مشخص کند اما احساس ما این است که دولت بصورت اتفاقی و رندم دست به حذف برخی دهک ها زده است و کسانی از دریافت یارانه کنار گذاشته شده اند که نیازمند کمک نهادهای حمایتی هستند.

وی یاد آور شد:قطعا در روزهای آینده اتفاقی که در شهر کرد روی داده در برخی شهر ها نیز دیده خواهد شد.

نماینده شهر کرد گفت: البته 1.5 میلیون نفر هنوز در سیستم ثبت نام یارانه تعیین تکلیف نشدند و اکثرا آنان از اقشار آسیب پذیر هستند که دولت باید جوابگو باشد.

اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان و دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه دولت حدود دو ماه است حذف یارانه اقشار پر در آمد را آغاز کرده گفت: بر اساس تصمیم صورت گرفته گروه های هدف مثل پزشکان ، فعالان اقتصادی و تجار باید از دریافت یارانه حذف شوند و دولت با آگاهی کامل دست به این اقدام بزند.