به گزارش پارس نیوز، 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن حمایت از مواضع اخیر رئیس جمهوری گفت: همه دلسوزان نظام آماده هستند تا برای حل مشکلات به دولت کمک کنند.

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور، گفت: مدت‌ها بود که ما منتظر چنین رویکردی از رئیس‌جمهور بودیم، چون مشکلات کشور جدی است و مردم توقع دارند دستگاه اجرایی طرح و برنامه اساسی برای مقابله با این جنگ و فشار روانی و مشکلات اقتصادی داشته باشد.

* اگر قرار باشد کار بزرگی انجام شود ابتدا باید از دولت شروع شود

عضو هیات علمی دانشگاه افزود: رئیس‌جمهور در این نشست نکات بسیار خوبی را بیان کرد از جمله اینکه باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم. این مسئله مهمی است و اگر قرار باشد کار بزرگی انجام شود ابتدا باید از دولت که یک مجموعه عریض و طویل در کل کشور است، آغاز شود و دولت بتواند به فرازهایی از اقتصاد مقاومتی که یکی از آنها صرفه‌جویی است، عمل کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: روحانی به مسئله وحدت و انسجام در کشور هم اشاره کرد که یکی از مشکلات هم،‌همین بود و اگر در گذشته راهکاری ارائه می‌شد و نقدی صورت می‌گرفت چندان گوش شنوایی وجود نداشت که امیدواریم از این پس اینگونه نباشد. 

* اظهارات رئیس جمهور درباره ایستادگی مقابل آمریکا گام مثبتی است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه امیدواریم از این پس در مقابل معاندان و دشمنان نظام ایستادگی شود، ادامه داد: از اینکه آقای روحانی تاکید کرد ما در برابر آمریکا تسلیم نخواهیم شد و اینکه عزت تاریخی و ملی خودمان را حفظ خواهیم کرد، نکته بسیار مهم و گام مثبتی است.

وی اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور با قدرت مواضع قاطع انقلاب و نظام را بیان کند و بگوید در این نبرد و جنگ اراده‌ها ما تسلیم نخواهیم شد و در نهایت آمریکا است که به زانو درخواهد آمد بسیار نکته قابل توجهی است.

حسینی اظهار داشت: رئیس‌جمهور یک تواضع هم در مقابل مردم و جناح‌ها نشان داد که این یک گامی مثبت است و امیدواریم این رویکرد در سطح مدیران مختلف کشور هم وجود داشته باشد و بدانند در این شرایط همه باید در کنار هم باشیم.

* دولتی ها باید قبل از مردم در خط مقدم باشند

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: تاکید رئیس‌جمهور به استقلال، آزادی، جمهوریت، اسلامیت و فرهنگ نظام هم از نکات مثبتی بود که جای تقدیر دارد.

وزیر اسبق ارشاد افزود: قبل از مردم دولتی‌ها باید خودشان را در خط مقدم بدانند و بیش از گذشته تلاش کنند. هم در اضافه کردن ساعات کار و هم در بحث کمی و کیفی به کار خود سرعت بخشند.

* نقدینگی مردم باید به سمت مسکن، بورس و سهام برود

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یادآور شد: یکی از نکات مهمی هم که در سخنان رئیس‌جمهور مطرح شد موضوع اشتغال بود که امیدواریم این موضوع به ویژه در حوزه مسکن جدی گرفته شود و نقدینگی مردم که تاکنون یک روز سراغ ارز، یک روز سکه و یک روز هم سراغ خودرو می‌رفت به سمت مسکن، بورس و بازار سهام بیاید.

حسینی ادامه داد: اینها راهکارهایی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و رئیس‌جمهور هم امروز به این رویکرد رسیده‌ که باید به این تاکیدات توجه کند.

* امیدواریم مواضع اخیر رئیس جمهور ادامه داشته باشد

وی اضافه کرد: تصمیمی که برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برخی از کالاها گرفته شده تصمیم خوبی است باید کسانی که به کارهای اقتصادی و تولیدی هستند همراهی کنند. دولت هم باید نظارت کند قیمت‌ها کنترل شود و احتکار وجود نداشته باشد. البته دستگاه قضایی و سایر نهادی مرتبط هم کمک خواهند کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: در کل حرف‌های خوبی در نشست هم اندیشی مدیران اجرایی بیان شد و امیدواریم این مواضع ادامه داشته باشد، قطعا سایر دلسوزان نظام، تشکل‌ها، گروه‌ها و جناح‌های مختلف از چنین مواضعی حمایت می‌کنند و برای رفع مشکلات به دولت کمک خواهند کرد.

* رئیس‌جمهور مدیرانی که توان و روحیه کار در چنین شرایطی ندارند را تغییر دهد

این استاد دانشگاه تاکید کرد:‌ رئیس‌جمهور هم برخی مدیرانی که توان و روحیه کار در چنین شرایطی ندارند را تغییر دهد و عذر آنها را بخواهد تا بتوانیم انشالله از این مشکلات عبور کنیم. تاریخ انقلاب هم نشان داده که ما هرجا عزم و اراده جدی برای حل مشکلات داشتیم موفق بودیم و هر جا به حاشیه‌ها پرداخته‌ایم و مسائل را جدی نگرفته‌ایم، به مشکل خورده‌ایم.

حسینی ادامه داد: ما موفقیت دولت را عامل رضایتمندی مردم می‌دانیم و اگر مردم احساس کنند دولت اقتصاد را رها کرده و راهکار و برنامه‌ای برای آن ندارد ناامید می‌شود و اینجاست که برنامه‌های دشمن آثارش را خواهد گذاشت.

وی گفت: اکنون ما با دشمنان مختلفی روبرو هستیم و قطعا کسی نمی‌خواهد در این مواجهه و چالش دولت آسیب ببیند و همه دلسوزان نظام کمک خواهند کرد تا انشاالله از این مرحله عبور کنیم.