به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی نجفی که پس از پایان مسئولیت محمدباقر قالیباف به شهردار تهران آمد دست به اقداماتی زد که حاشیه‌های بسیاری برای او به همراه داشت. یکی از مهم‌ترین مواردی که موجب انتقاد شدید اصلاح‌طلبان به نجفی و عملکرد او در شهرداری تهران شد، مسئله انتصاب‌های جدید او بود.

شروع انتقادات از انتصاب چهار معاون جدید توسط نجفی شروع شد، شورای شهر اصلاح‌طلب پنجم منتقد انتصاب افراد با سن بالا در مسئولیت‌های سنگین شهرداری بود. این مسئله در جلسه غیرعلنی شورای شهر با نجفی در میان گذشته شد اما هیچ گاه از سوی او ترتیب اثر داده نشد که همین مسئله موجب شروع اختلاف در حوزه مدیریت شهری شد.

یکی از انتصاب‌های جنجالی نجفی، دادن مسئولیت بازرسی شهرداری تهران به محمدجواد شیرازی، یکی از عوامل اصلی پشت پرده املاک شهرداری بود. حالا پس از گذشت 10 ماه خوش خدمتی شیرازی برکنار شد تا جای خود را به رمضان امینی بدهد.

هرچند او با تصمیم مدیریت شهری جدید برکنار شد اما انگیزه کدورت شخصی با شهردار سابق به علت کنار گذاشته شدن از مسئولیت در دوران تصدی او موجب نگارش نامه‌‌ی سوری استعفای او شد در آن حملات شدیدی به مدیریت شهری قبلی شده بود.

روزنامه شرق امروز با درج بخشی از نامه استعفای شیرازی علت برکناری او را فشارهای شبانه‌روزی وارد آمده به شهردار جدید دانست و در خبری با منبع نامعلوم و بقول نویسنده تایید نشده نوشت افرادی برای برکناری شیرازی شرط‌بندی چند ده میلیارد تومانی کرده‌اند.

هرچند دامنه فعالیت نویسنده این گزارش به مسائل شهری و شهرداری ختم نمی‌شود چرا که مدتی قبل در ماجرای دختران خیابان انقلاب نقش فعالی در رساندن پول به این جریان داشت و مجبور شد در صفحه توئیتر خود دادن پول به مریم شریعتمداری، یکی از این دختران را برای تقویت انگیزه کشف حجاب تایید کند.

چرا شیرازی برکنار شد؟

یکی از احتمالاتی که در خصوص برکناری شیرازی مطرح شده به اعلام آخرین نتایج پرونده املاک شهرداری توسط دادستانی در ماه‌های انتهایی سال گذشته برمی‌گردد. تفاوت آنچه در رسانه‌ها و طی نامه‌نگاری‌هایی که با مسئولان نظام از جمله معاون اول رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور شده بود با نتیجه حقیقی ماجرا یکی از عواملی است که می‌تواند موجب برکنار کردن او توسط افشانی بوده باشد.

روزنامه شرق هرچند در دفاع از شیرازی نوشت که یکی از دستاوردهای او رسیدگی به پرونده 1300 ملک نجومی شهرداری بود اما دادستان تهران آخرین نتایج رسیدگی به این پرونده را اینچنین اعلام کرده بود: «تحقیقات پرونده املاک نجومی تقریبا به اتمام رسیده است و در این پرونده از ١٩٦ نفر تحقیق شده و با پیگیری‌ها و اقدامات بازپرس، ٣٩ فقره قرارداد واگذاری املاک فسخ شده و هفت‌ میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجوه پرداخت‌شده توسط ذی‌نفعان براساس ارزیابی هیئت کارشناسان رسمی دادگستری از دریافت‌کنندگان چنین املاکی اخذ و به حساب سپرده واریز شده است».

روزنامه شرق در شهریور ماه گذشته در همان ماه انتصاب شیرازی به سمت ریاست بازرسی شهرداری تهران در صفحه یک خود با درج خبر املاک شهرداری از تخلف 2 هزار میلیارد تومانی نوشت در حالی که دادستانی تهران این عدد را 7 میلیارد تومان اعلام کرد.

Capture

13950603-2664-17-8