به گزارش پارس نیوز، 

سعید اوحدی در آستانه ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه در نشستی با اعضای شورای عالی انجمن‌های ایثارگران کشور دیدار کرد.

این شورا شامل تشکل‌هایی مانند جمعیت آزادگان دفاع مقدس، کانون همبستگی فرزندان شاهد، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، انجمن جانبازان شیمیایی (ریه‌های خسته)، انجمن جانبازان ناجا (راست‌قامتان اسوه)، انجمن جانبازان آسیب‌دیده از یک چشم (چشم منیر)، خانه نور ایرانیان بصیر (جانبازان نابینا)، انجمن راست‌قامتان (جانبازان قطع عضو) و انجمن جانبازان نخاعی است.

رییس سازمان فرهنگی هنری در این دیدار گفت: امروز به اینجا آمده‌ام تا فارغ از تعارفات، حالم خوب شود و اگر انسان به دیده دل نگاه کند، جمعی بهتر از این جمع نداریم. جامعه دچار یک فراموشی شده و انگار یادمان رفته این کشور فراز و نشیب‌هایی مانند جنگ موشک‌باران شهرها را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ خاکریز اول دفاع از انقلاب است، افزود: اگر به مسائل فرهنگی به اندازه کافی بها بدهیم، همه مسائل صنفی، خدماتی، اقتصادی و سیاسی خود به خود حل می‌شود. مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند. ظاهر این شعار اقتصادی است و چکیده شعارهای 10 سال گذشته است، ولی اگر پیوست فرهنگی برای آن نبینیم، محقق نمی‌شود. راه نجات کشور در همین فرمایش رهبر انقلاب است. دشمن در حوزه سیاسی و نظامی کاملاً به بن‌بست رسیده، ولی هنوز در حوزه فرهنگی و اقتصادی امیدوار است. در حوزه فضای مجازی، دشمن به سمتی می‌رود که اختیار مدیریت را از ما بگیرد. این حوزه مواجهه فرهنگی دشمن با کشور ماست. وضعیت به گونه‌ای است که گاهی احساس می‌شود مدیریت خانه‌ها را هم در اختیار بگیرند.

اوحدی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل ایثارگران از مسیر فرهنگی قابل حل است، عنوان کرد: در این حوزه نگاه رهبری را به عنوان شاخص داریم. گرم‌ترین دیدارها و زیباترین لحظاتی که از زندگی ایشان مستند می‌شود، لحظاتی بوده که با ایثارگران دیدار داشته‌اند. وقتی بالاترین شخص نظام جمهوری اسلامی چنین رویکردی دارند، بقیه هم باید الگو بگیرند. امروز نگاه ایشان نجات کشور از مسیر فرهنگ است و جبهه دشمن هم تلاش می‌کند که در چهل سالگی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و برای این منظور هر روز یک پروژه جدید دارندو

وی ادامه داد: ادبیات این بن‌سلمان خبیث را ببینید. ترامپ را ببینید که گفت هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم ولی به جایی نرسیدیم. عربستان دیشب اعلام کرد آماده اعزام نیرو به سوریه هستیم که البته عرضه و جرات این کار را ندارند. عربستان اگر عرضه داشت، سه سال در باتلاق یمن گیر نمی‌کرد. همه این موفقیت‌ها نیز در گرو کار فرهنگی است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: کسانی که شهید حججی‌ها را دیده‌اند، می‌فهمند که ظرفیت انقلاب اسلامی چیست. شهید حججی رفتارش را در کدام دانشگاه و مجموعه نظامی آموزش دیده است؟ اینکه شما جانبازان و ایثارگران می‌گویید حاضر هستید در حوزه فرهنگی کمک کنید، نشان دهنده همان ظرفیت انقلابی‌تان است. باید فرهنگ ایثار و ارزش‌ها حفظ شود و در مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌توانیم بسیاری از مسائل را در بستر فرهنگ حل کنیم.

وی به برگزاری برنامه «پدر مهربانی» اشاره کرد و گفت: هفته گذشته این برنامه با حضور 500 نفر از خانواده معظم شهدا برگزار شد. همه فرهنگ‌سراها در اختیار جانبازان و ایثارگران قرار دارد و مسئله توجه به ایثارگران یک موضوع راهبردی است.

اوحدی در پایان گفت: سیاست زدگی سم مهلک کارهای فرهنگی است. در عین حال، سیاست‌زدایی به معنای از بین بردن سیاست‌های اصولی و ارزش‌ها نیز آسیب‌زننده است. در پایان این نشست، رییس سازمان فرهنگی هنری و ایثارگران به مرور خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند.