به گزارش پارس نیوز، 

«دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» مجوز عمومی واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به آمریکا را لغو کرد.

«دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» روز چهارشنبه مجوز عمومی واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به آمریکا را باطل کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مجوزهای عمومی H و I که پس از توافق هسته‌ای ایران صادر شده بود را باطل کرده است. 

مجوز عمومی H که بعد از اجرایی شدن برجام در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۶ صادر شده بود مبادلاتی را مشخص می‌کرد که شرکت های خارجی تحت کنترل یا مالکیت اشخاص آمریکایی مجاز بودند با ایران انجام دهند. مجوز عمومی I هم صادرات و بازصادرات هواپیمای مسافربری و قطعات و خدمات یدکی مرتبط با آن را به ایران مجاز می‌کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دستورالعمل‌های «مقررات تحریم‌ها و مبادلات» را نیز اصلاح کرده است تا از این طریق دامنه مجوزهای عمومی مربوط به واردات فرش و غذایی را کاهش دهد.

این وزارتخانه همچنین متذکر شد باید از دامنه این فعالیت‌ها تا تاریخ ۶ آگوست ۲۰۱۸ که زمان اجرایی شدن تحریم‌های مربوط به این فعالیت‌ها علیه ایران است به مرور کاسته شود. 

مطابق این بیانیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو مجوز عمومی جدید هم برای کاهش تدریجی فعالیت‌های مجاز ذیل مجوز عمومی I تا تاریخ ۶ آگوست و کاهش تدریجی فعالیت‌های مجاز ذیل مجوز عمومی H تا ۴ نوامبر صادر کرده است.