به گزارش پارس نیوز، 

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای قطع همکاری با ایران پرداخته است.

یک روزنامه آمریکایی روز دوشنبه به فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای مبادله با ایران پرداخته و نوشته این موضوع باعث شده این بانک‌ها با ایران همکاری نکنند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته حتی بانک‌هایی که تماس مستقیمی با نظام مالی آمریکا ندارند هم نگران این هستند که دسترسی‌شان به دلار به اتهام همکاری با ایران قطع شود. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد. 

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.