به گزارش پارس به نقل از فارس، بیست و پنجمین جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.

ابوترابی فرد در پایان جلسه اعلام کرد که فعلا نشست علنی صبح مجلس را برای تنفس دو ساعته تا ساعت ۱۴ به پایان می رسانیم و جلسه علنی بعدی مجلس ساعت ۱۴ با دستور کار ادامه رسیدگی به بودجه ۹۲ آغاز می شود، امیدواریم بررسی بودجه در جلسه علنی بعدازظهر به پایان برسد.

به گزارش فارس، انتخابات اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس برای دومین سال فعالیت، صبح امروز در مجلس برگزار و طی آن لاریجانی برای ششمین سال متوالی با ۲۱۳ رأی به عنوان رئیس و ابوترابی فرد و باهنر به ترتیب نواب اول و دوم مجلس انتخاب شدند.

همچنین سید شریف حسینی، عبدالرضا مصری و محمد آشوری به عنوان ناظران هیئت رئیسه برگزیده شدند.

در این جلسه برای ۶ دبیر هیئت رئیسه نیز رأی گیری انجام شد ولی تا پایان جلسه اسامی برگزیدگان اعلام نشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا، علیرضا منادی، شاهین محمد صادقی، محمد حسین فرهنگی، جواد جهانگیرزاده، محمد دهقان، سید احمدرضا دستغیب، مهرداد بذرپاش و ضرغام صادقی، کاندیداهای تصدی پست دبیری هیئت رئیسه مجلس شدند که بر اساس اخبار رسیده، سبحانی نیا، دستغیب، دهقان، فرهنگی، منادی و شاهین محمد صادقی به عنوان اعضای دبیر هیئت رئیسه برگزیده شدند.

این موضوع در حالی است که روز گذشته اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تشکیل جلسه ای جهانگیرزاده، فرهنگی، دستغیب، سبحانی نیا، منادی و محمد صادقی را به عنوان دبیران هیئت رئیسه برگزید و بدین ترتیب دستغیب را بجای دهقان انتخاب کرد اما امروز در صحن علنی اتفاق دیگری افتاد و دهقان و دستغیب انتخاب شدند، اما جهانگیرزاده بر اساس اخبار رسیده، انتخاب نشده است.

بنابراین با وجود تلاش فراکسیون رهروان ولایت مجلس برای جایگزینی دستغیب به جای دهقان در ترکیب هیئت رئیسه، اما گویا دستغیب جایگزین جهانگیرزاده شد.