به گزارش پارس نیوز، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در حاشیه همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین تحولات عراق گفت:خوشحالیم از اینکه انتخابات عراق به خوبی و بدون مشکل انجام شد. مردم عراق توانستند نمایندگان خود را در یک امنیت و آزادی کامل انتخاب کنند.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اظهار داشت: به زودی منتخبین مردم عراق مجلس جدید را تشکیل می دهند و پس از آن دولت جدید، نخست وزیر و رئیس مجلس تعیین می شوند. از اینکه کار انتخابات عراق به خوبی انجام شده خوشحالیم و برای موفقیت برادران و خواهران عراقی دعا می کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت رزمندگان یمنی بسیار پیروزمندانه است اما کار مبارزه آنها بسیار سخت است، اظهار داشت: با همه سختی ها هر روز شاهد پیشرفت بیشتر آنها هستیم و شکستن حصر بندر حدیبیه از پیروزی چشمگیر رزمندگان یمنی بوده است.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد ادامه داد: نقش حوثی ها و ارتش مقاوم یمن تاثیرگذار بوده و بعد از سه سال بمباران شبانه روزی توسط عربستان و امارات امروز نیروهای مدافع یمن فعال تر از روز اول هستند و پیروزی قریب الوقوع آنها اتفاق خواهد افتاد.

ولایتی اضافه کرد: صعودی ها و اماراتی ها با دادن تلفات زیاد ناچار به عقب نشینی هستند و اگر بمانند خسارت های زیادی خواهند دید.

وی در خصوص خروج آمریکا از شورای حقوق بشر نیز گفت: برای آمریکا حقوق بشر یک ابزار سیاسی است و اگر به نفع حکومتگران آمریکا باشد در آن حضور دارد و اگر نباشد حضور نخواهد داشت.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد تاکید کرد: آمریکایی ها از حقوق بشر به عنوان ابزار و تحت فشار گذاشتن کشورهای دیگر استفاده می کنند.

ولایتی اضافه کرد: حقوق بشر در قاموس حکومتگران آمریکا نیست و معنای واقعی خود را ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام شرایط خود را گفته و به هیچ طریقی از آن کوتاه نمی آید و اروپایی ها موظف هستند به تکلیف خود عمل کنند و آمریکا را وادار کنند به اینکه دست از خرابکاری خود بردارد.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد تاکید کرد: آمریکایی ها بعد از آنکه داعش و النصره در سوریه شکست خورد بیشتر نقاب از چهره برداشتند. خود اینها به وجود آورنده و حامی تروریست ها بودند و شرق فرات را اشغال کردند. برای آمریکا، سوریه و شرق فرات ویتنام دیگری خواهد شد.