به گزارش پارس ، به نقل از تسنیم، « روسیا الیوم» اعلام کرد: « اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت قانونی فلسطین در غزه گفت، نباید به دیدارهای « جان کری» وزیر خارجه آمریکا با سران تشکیلات خودگردان فلسطین اعتماد کرد؛ زیرا این دیدارها در چارچوب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می گیرند.

هنیه در گفت وگو با خبرنگاران افزود، این دیدارها با هدف عادی سازی (روابط با اسرائیل) و روحی دوباره بخشیدن به جسد بی جان به اسم « مذاکرات» انجام می شود.

وی در ادامه گفت، ما معتقدیم آمریکا چیزی برای ارائه دادن به مذاکره کننده فلسطینی ندارد. همچنانکه رژیم صهیونیستی نیز حاضر به کوتاه آمدن در برابر حداقل حقوق فلسطینی ها نیست.

از سوری دیگر، « طاهر النونو» سخنگوی جنبش حماس، دیدارهای « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و « شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی با جان کری در « امان» پایتخت اردن را نیرنگی جدید برای ملت فلسطین توصیف کرد و گفت، هیچکس نمی داند در این دیدارها از چه موضوعاتی سخن گفته شده است.

« فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس نیز در اظهاراتی بر روی صفحه شخصی خود در پایگاه اینترنتی « فیسبوک» تصریح کرد، طرح به اصطلاح اقتصادی جان کری تنها برای منحرف کردن افکار عمومی و کسب وقت بیشتر برای رژیم صهیونیستی به منظور پیشبرد طرح ها و اهداف خود در سرزمین های اشغالی است.

فوزی برهوم ضمن اشاره به اینکه کسی نباید گول طرح اقتصادی آمریکایی ها را بخورد و همه باید از آن بر حذر باشند، تاکید کرد که آمریکا همواره تلاش می کند تا با ارائه چنین طرح ها و راهکارهای گمراه کننده ای زمینه را برای تکمیل پروژه های شهرک سازی و یهودی سازی ناتمام دشمن صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فراهم کند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه آمریکا طرحی به مبلغ ۴ میلیارد دلار را به منظور احیا و توسعه اقتصاد فلسطین ارائه داده است. این در حالی است که شیمون پرز خواستار از سرگیری فوری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان شده است.