به گزارش پارس نیوز، 

جام جهانی فوتبال یکی از رویدادهای مهم ورزشی است که هر چهارسال در یک کشور برگزار شده و تمامی افکار عمومی دنیا را به خود معطوف می‌کند، این مساله فرصت مناسبی برای مستکبران عالم ایجاد کرده تا آنان هر کاری را می‌خواهند انجام دهند و اوضاع به نفع خود تغییر دهند.

اگرچه این روزها سازمان‌های بین‌المللی ادعای حقوق بشری و صلح‌طلبی دارند اما آنان کاری به این حرف‌ها ندارند و هر فرصتی پیدا ‌کنند از زجر دادن مردمان مظلوم و بی گناه دریغ نمی‌کنند.

جام جهانی 2018 در حالی آغاز شده که دولت جنایتکار عربستان اقدام به کشتار فجیع مردم یمن  کرده است، واقعیت تلخی که جنایتکاران بین‌المللی در سایه شور و هیجان جام جهانی‌ جرات انجام چنین  فجایعی را پیدا می‌کنند و عملا هیچ کس به این مساله اعتراض نمی‌کند.

هرچند این نسل کشی به این دوره تاریخی ختم نشده و همواره در هنگام برگزاری رویدادهای مهمی ورزشی همچون المپیک‌ها و جام‌های جهانی در ادوار مختلف، شاهد تحرکاتی  در نقاط مختلف دنیا بودیم

وضعیت مردم یمن در این برهه تاریخی در حالی وخیم شده است که سکوت جامعه جهانی درباره این مساله اوضاع را فجیعتر کرده  و گویی همه مردم مظلوم یمن را از یاد برده‌اند.

جنگی که سه سال است از فروردین ماه سال 94 خواب و خوراک را از مردم مظلوم یمن گرفته است و کشورهای جنایتکار و کودک‌کش  منطقه به رهبری عربستان سعودی ائتلافی را برای تجاوز به خاک این کشور تشکیل دادند. هرچند یمن از چندسال قبل از  با بحران‌های سیاسی و درگیری‌های داخلی همراه بود و در این شرایط اوضاع داخلی این کشور در حالی روز به روز بر شدت نا آرامی‌هایش افزوده شد که پای کشور همسایه و جنایتکار منطقه  یعنی عربستان به آن باز شد و حالا وضعیت مردم یمن قابل پیش‌بینی نیست و آنان هر روز در زیر گلوله و آتش عربستانی‌ها شب را به صبح می‌رسانند.

حملات اخیر سعودی‌ها به فرودگاه الحدیده وضعیت را برای مردم یمن ناگوارتر کرده است و عربستانی‌ها در سایه هیاهوی جام جهانی از این مساله به نفع خود استفاده کرده و اوضاع را برای مردم یمن غیرقابل تحمل کرده‌اند. متاسفانه در این وضعیت از ارسال‌ کمک‌های مردمی از سوی انجمن‌های غیر دولتی نیز خودداری شده، مساله‌ای که بر خلاف اصول انسانی است و گویی کاری از دست هیچ کس برنمی‌آید.

هرچند این نسل کشی به این دوره تاریخی ختم نشده و همواره در هنگام برگزاری رویدادهای مهمی ورزشی همچون المپیک‌ها و جام‌های جهانی در ادوار مختلف، شاهد تحرکاتی  در نقاط مختلف دنیا بودیم اتفاقی که از آن جمله می‌توان به تقارن جام جهانی 2010 و 2014  با محاصره غزه از سوی رژیم کودک کش صهیونیستی و همزمانی المپیک 2012 با جنگ داخلی سوریه اشاره کرد.

در این شرایط باید پرسید چرا سازمان‌های بین المللی با وجود تکرار شدن چنین فجایعی کاری برای این مسائل نمی‌کنند و دست روی دست گذاشته‌اند تا مردم مظلوم یمن کشته شوند، شاید ادعای حقوق بشری و نودوستی آنان تنها برای شهروندان غربی و اروپایی و آمریکایی اعتباری دارد و باقی مردم از حیث اعتبار ساقط هستند، امری که متاسفانه در دنیا رواج پیدا کرده است و کاری از دست هیچ‌کس برنمی‌آید.