به گزارش پارس نیوز، 

موضع گیری جدید ترکی آل الشیخ وزیر ورزش عربستان مبنی بر عدم حمایت از میزبانی مغرب از جام جهانی ۲۰۲۶ خشم مغربی ها را برانگیخت.

ترکی آل الشیخ وزیر ورزش عربستان بر موضع کشورش در حمایت از آمریکا برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ که با مغرب رقابت می کند، تاکید کرد.

این در حالی است که اوضاع پس از موضع گیری قبلی ترکی آل الشیخ ( کسی از ما درخواست حمایت نکرده است اما در صورتی که از ما درخواست شود ما مصلحت کشور را اولویت قرار می دهیم) که مغربی ها را عصبانی کرده بود، آرام شده بود.

حالا پس از دوماه و نیم بار دیگر وزیر ورزش عربستان در گفتگویی با بلومبرگ آمریکا گفته است: آمریکا همپیمان ماست و از ۲۰۱۷ درب ما را زده است و ما درب را به سوی کسی درب ما را زده نمی بندیم و آمریکا را ناامید نخواهیم کرد حتی اگر به زیان مغرب باشد.

این موضع گیری جدید آل الشیخ سبب شد تا هزاران مغربی در شبکه های اجتماعی خواهان قطع روابط دیپلماتیک با عربستان و خروج ارتش مغرب از یمن در واکنش به آنچه خیانت سعودی ها دانسته اند، شوند.

شایان ذکر است که کشور مغرب اوایل سال ۲۰۱۵ به ائتلاف عربی علیه یمن پیوست و ۱۲ مه ۲۰۱۵ یکی از هواپیماهای جنگی آن توسط نیروهای انصارالله یمن در استان صعده در شمال این کشور ساقط و خلبان آن نیز کشته شد .