به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا خامسیان فعال سیاسی اصلاح طلب و نزدیک به محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به نامه جمعی از جوانان اصلاح طلب به رئیس دولت اصلاحات اظهار کرد: ارائه پیشنهادات سازنده درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان پس از پایان دور قبلی خود تصمیم گرفت تا از منتقدین، صاحب نظران و نخبگان درباره عملکرد این شورا نظر خواهی کند و فرم‌هایی را نیز به برخی نخبگان و منتقدان ارائه داد و نکته جالب این است که بیشتر افرادی که مورد پرسش قرار گرفتند تداوم شورای عالی سیاستگذاری را ضروری تلقی کردند، البته پیشنهاد‌هایی درباره سازوکار و چگونگی حضور در فضای سیاسی نیز ارائه شد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در نامه‌ای که خطاب به اقای خاتمی درباره شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نوشته شده نکات بعضا تناقض آمیزی به چشم می‌خورد، چرا که در بخشی از این نامه اشاره شده که نوع مدیریت جریان اصلاحات که اشاره غیر مستقیمی به عارف دارد در دوران بعد از سال ۸۸ امر مثبتی بوده، اما همان مدیریت در دوران فعلی نقض می‌شود لذا به نظر می‌رسد در این نامه نگاهی ابزاری به شخصیت حاکم است.

خامسیان تصریح کرد: اگر ما از اصلاحات و اصلاح‌طلبی می‌گوییم نباید نگاه ابزاری داشته باشیم، چطور برای سال‌های پس از ۸۸ مدیریتی که دوستان از آن با لفظ محافظه کار یاد می‌کنند خوب بوده، اما در مقطع فعلی این سبک را بر نمی‌تابند؟

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: در این نامه اشاره شده که تشکیل شورای عالی سیاست گذاری موفقیت‌هایی را برای جریان اصلاحات کسب کرده و باید در نظر داشته باشیم که انتخابات‌های دیگری نیز پیش روی ما قرار دارد، لذا اگر برخی دوستان فکر می‌کنند که باید با کار دیکری وارد میدان شود بهتر است تا آن را به صورت مصداقی پیشنهاد دهند، اما اگر انتظار داشته باشند که با تغییر افراد در شورای عالی اصلاح طلبان تحول شگرفی ایجاد شود این تفکر از پختگی سیاسی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: افراد صاحب نظر و با تجربه در عرصه سیاست به خوبی می‌دانند بخشی از جریان اصلاحات پیش از سال ۹۲ به دلیل حوادثی که به وقوع پیوست و نوع نگاهی که مدیریت اجرایی وقت به جریان اصلاحات داشت امیدی نداشتند که این جریان بتواند در سال ۹۲ پا به عرصه بگذارد، ولی شخصی همچون محمدرضا عارف به تنهایی و با حمایت جوانان وارد کارزار انتخابات شد که ثمره آن پیروزی حسن روحانی بود، این در حالی است که بسیاری از نخبگان اصلاح‌طلب در آن زمان امیدی به بهبود وضعیت جریان اصلاحات نداشتند، اما میدان‌داری‌های رئیس فراکسیون امید باعث شد که فضا به نفع اصلاح طلبان تغییر کند.

خامسیان خاطر نشان کرد: میدان داری اشخاص مانند محمدرضا عارف باعث شد نگاهی در گذشته به اصلاح طلبان وجود داشت تغییر کند.

وی تاکید کرد: در نامه اشاره شده صرفا تغییر اشخاص را مصداق اصلاح در اصلاحات دانستند در حالی گفتمان اصلاحات قائم به شخص نیست. دوستان نباید در زمینی که دیگران که سنخیتی با گفتمان اصلاحات ندارند طراحی کردند بازی کنند.

گفتنی است؛ ۱۰۰ فعال سیاسی جوان اصلاح طلب در نامه‌ای به محمد خاتمی، ضمن انتقاد از، قدرت گرفتن «بروکرات‌ها و محافظه کاران» در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، خواستار تغییر ترکیب این شورا و تشکیل «نهاد ملی اصلاحات» شدند. نویسندگان این نامه هشدار داده اند که در صورت «بی توجهی» به این توصیه‌ها «بیم آن می‌رود که حتی نام و اعتبار» محمد خاتمی نیز در انتخابات آینده «برای جذب آرای مردم موثر نیافتد».