به گزارش پارس نیوز، 

حمیدرضا بقایی، برده حلقه به گوش احمدی‌نژاد در حالی این روزها دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند که بهاری‌ها قصد دارند با جوسازی‌های گسترده داستان اعتصاب غذا وی را حربه‌ای برای زیر سوال بردن  عدالت دستگاه قضایی استفاده کرده و از طرفی شاید در خیال خام خود گمان می‌کنند که با این کارها می‌توانند از زیر حکم دستگاه قضایی شانه خالی کنند در حالی که این جوسازی‌ها پیش از این از سوی امثال اکبر گنجی‌ها امتحان شده  و به جایی نرسیده است.

گنجی یکی از اصلاح‌طلبان تندرویی بود که با شرکت در  کنفرانس برلین دستگیر شد. دادگاه اولیه گنجی به ریاست قاضی مرتضوی وی را به دلیل چند اتهام سنگین سیاسی به ده سال حبس و پنج سال تبعید محکوم کرد اما دو سال بعد در دادگاه تجدیدنظر حکم گنجی تنها به شش ماه حبس کاهش یافت. قاضی این دادگاه علی بخشی بود که چندی بعد بازخرید گردید. با اعتراض دادستانی تهران، حکم گنجی دوباره نقض شد و این بار به شش سال حبس بدل گردید.

حالا بقایی در ادامه مسیر نرفته گنجی قرار گرفته است و او که از بابت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی  به پانزده سال حبس و جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق دولت محکوم شده، دست به اعتصاب غذا زده است

اکبر گنجی در زندان نه تنها از مواضع خود عدول نکرد که در برخی از آن‌ها رادیکال تر نیز شد و سرانجام در اعتراض به آنچه بدرفتاری‌های فراوان در زندان اوین می‌خواند، ابتدا برای سیزده روز دست به اعتصاب غذای نامحدود زد که با موافقت با به مرخصی آمدنش، این اعتصاب غذا شکست.

گنجی پس از بازگشت به خانه در مصاحبه‌هایی مواضع پیشن خود را تکرار کرد و  این گفتگوها او را به زندان بازگرداند و اکبر گنجی دوباره برای مدت قریب هفتاد روز دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.

در پی وخامت اوضاع عمومی و پس از چاپ عکس‌هایی از اکبر گنجی که وی را در حالتی رنجور نشان می‌داد، دادستان وقت تهران دستور انتقال گنجی را به بیمارستان میلاد صادر کرد. سرانجام پس از هفتاد روز، وی را به زندان اوین بازگرداندند اما در نهایت وی از کشور فراری شد.

حالا بقایی در ادامه مسیر نرفته گنجی قرار گرفته است و او که از بابت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ قطعه نیم سکه، ۱۵ سکه دو و نیم و مقادیر زیادی کارت هدیه به پانزده سال حبس و جزای نقدی، بابت اختلاس به پانزده سال حبس و جزای نقدی معادل ۴۳۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق دولت محکوم شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

اقدامی که وی از قبل درباره آن خبر داده بود و وکیل او که تماسی با وی در زندان داشت، تأیید کرد که وی از روز ۸ فروردین ۱۳۹۷ دست به اعتصاب غذای خشک زده است و نسبت به سلامتیش ابراز نگرانی  کرد؛ در واکنش به این خبر محمود احمدی‌نژاد، ضمن ابراز نگرانی، مسئولیت هرنوع حادثه‌ای را برعهده همه مقامات کشور به‌ویژه مقامات قضایی اعلام کرد.

واکنش‌ها به اعتصاب غذای بقایی در حالی صورت گرفته است که گویی وی هیچ جرمی مرتکب نشده است و او را بی دلیل به زندان انداخته‌اند و شاید مسئولان سابق کشور در نظر دارند تا با چنین شوآفی از آب گل آلود ماهی گرفته و خود را در این زمینه از هر خطایی تبرئه کنند اما بهتر است بدانند دوران اجرای چنین نمایش‌هایی در کشور گذشته است و بهتر است به جای این کارها پاسخگوی اعمال خود باشند که در گذشته مرتکب شده‌اند.