به گزارش پارس نیوز، 

رزمایش تاکتیکی روی نقشه "ذوالفقار ۹۷" ویژه دانشجویان دوره ۲۸ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، امیرحسین، ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در همین رابطه گفت: این رزمایش مشترک به‌مدت ۵ روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم‌ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

امیر، ولی وند در ادامه تصریح کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگو‌هایی از تاکتیک‌ها و ابزار‌های نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیرو‌های فرامنطقه‌ای آشنا کرده و زمینه ارتقای دانش عملیاتی آن‌ها را در به‌کارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم سازد.