در این سرمقاله آمده است:

40 سال پیش در دوران جنگ سرد؛ هفت کشور آمریکا، انگلیس ؛ آلمان، فرانسه ؛ ایتالیا و ژاپن از میان بهترین دمکراسی های سرمایه داری جهان یک مجمع منظم به نام ' گروه 7' تشکیل دادند .

محور اولیه تمرکز این گروه اقتصاد بود. هدف هم این بود که مبادا انواع موضوعات تجاری تبدیل به شکاف سیاسی فیمابین اعضاء گروه شود و همبستگی گروه از هم بپاشد و این شکاف اهرم قدرتی باشد در دستان شوروی سابق. اتفاقا امروز همین موضوعات تجاری است که رئیس جمهور 'ترامپ' دارد آنها را مشتعل می کند.

امروز رفتار ترامپ برای پاشیدن زهر به درون گروه 7 و دشمن کردن نزدیک ترین دوستان آمریکا، یا یک کج خلقی کودکانه است و یا اینکه صرفا حرکتی است برای جلب توجه. 

ترامپ با این رفتارهایش دارد تمام ارزشهای بنیادین گروه 7 را که این گروه وظیفه اش پاسداری از آنهاست خدشه دار می کند. امروز نه تنها متحدان آمریکا بلکه خود آمریکایی ها هم باید به درک این حقیقت رسیده باشند که فردی که ظاهرا رهبر جهان آزاد است امکان ندارد نه به جهان آزاد اعتقاد داشته باشد، نه به رهبری آن.

ترامپ در مقطعی راهی کانادا شد تا در اجلاس گروه 7 شرکت کند که قرار است بزودی با رهبر کره شمالی مسلح به بمب اتم هم دیدار داشته باشد.

در پیش بودن یک چنین رویداد مهمی ایجاب می کند که یک رهبر خردمند و دانا از وجود متحدانش در حاشیه سفر آتی اش به پیونگ یانگ استفاده مقتضی را ببرد. حتی برای آسان ترین مشکلات دیپلماتیک هم شما نیاز به دوستانتان دارید. در مورد کره شمالی هم مشخص است که مشکل خلع سلاح کردن 'کیم جونگ اون' چقدر دشوار است.

این بار در اجلاس سران گروه 7 به رغم همه موضوعات بزرگتری که در اجلاس وجود دارد، ترامپ تصمیم گرفته است سایر دمکراسی ها را در مورد موضوع پیش پا افتاده تجارت نهیب بزند. روسای جمهور قبلی آمریکا همگی این حقیقت را درک کرده بودند که تنها در قالب همکاری در این سیستم بوده است که توانسته اند بطور نامتناسب دستاوردهای مهمی در تحقق صلح جهانی داشته باشد بدون آنکه هزینه ای سنگین را بر بودجه ملی کشور تحمیل نماید.

برغم سیاست های نه چندان رضایتبخشی که ترامپ در قبال متحدان اروپایی آمریکا و حتی در قبال کانادا اتخاذ کرده است، او در قبال روسیه به طرز خستگی ناپذیری مصالحه جوست. او پیشنهاد داده است که روسیه دوباره به عضویت گروه 7 پذیرفته شود. 

البته این رویکرد ترامپ با توجه به اینکه خود او هم همچون رئیس جمهور روسیه پیرو حاکمیت مرد قدر قدرت است؛ مایه شگفتی نیست. ترامپ اصولا روابطش با کشورها بر مبنای قرارداد و اصول غیر اخلاقی است . اما به هر حال این رویکرد ترامپ با روح تنبیهات غرب از جمله خود آمریکا علیه روسیه منافات دارد. غرب روسیه را بابت تلاش غیروجدانی ترور در انگلیس تحریم کرده است.

از این گذشته؛ هنوز مشکل دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا حل نشده است و ترامپ با این درخواست می خواهد به مسکو جایزه بدهد.

ترامپ توجیهش برای این رویکرد این است که می گوید:' ما جهانی داریم برای اداره کردن'. 

اما کشورهایی هستند که اصلا میل ندارند ترامپ آنها را اداره کند. نه تنها این کشورها که حتی روسیه و یا حتی اعضاء گروه 7 هم از این توجیه ترامپ واقعا یکه خواهند خورد.

اگر مقدر است که آمریکا با مشارکت سایر کشورهای هم شأن و طراز خود سهمی در رهبری جهان داشته باشد؛ پس این مقدرات وظیفه ای سنگین بر دوش تک تک این کشورها می گذارد تا برای اداره کردن جهان؛ به چیزی فراتر از منافع پیش پا افتاده شخصی خود بیاندیشند.