به گزارش پارس نیوز، 

روز قدس امسال اهمیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته داردسید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت روز قدس امسال نسبت به سالهای گذشته اظهار کرد:بزرگداشت روز قدس به معنای ابراز همدردی با مسلمانان مظلوم فلسطین که هفتاد سال است براثر ظلم صهیونست‌ها و حمایت استکبار که در راس آنها آمریکا قرار دارد خواهد بود.

وی افزود:مردم مظلوم فلسطین سال‌ها است که از سرزمین خود آواره شده اند، و بنابرتاکید مقام معظم رهبری روز قدس امسال با توجه به شکست توطئۀ صهیونیستی داعش و بدسگالی آمریکا در استقرار سفارت خود در بیت المقدس شریف ، اهمیت بیشتری دارد.

میرسلیم تصریح کرد:امید است تا قیام پرشور اخیر مردم مقاوم فلسطین با حمایت یکپارچۀ مسلمانان و آزادیخواهان جهان به پیروزی کامل آنها ختم شود.

گفتنی است؛ که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته همواره بر اهمیت روز قدس تاکید داشته اند که به چند مورد از بیانات ایشان در این باره می‌پردازیم:

روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل چقدر سعى کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول این سالها که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامى است. روز فریاد رساى مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهیونیزم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهاى استکبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چیز کوچکى نیست. روز قدس یک روز جهانى است. یک پیام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى این است که امت اسلامى اولاً زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانى بزرگترین و قدرتمندترین دولتهاى عالم برخوردار باشد. (۱۳۸۸/۰۶/۲۹)

وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است

روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی روز قدس، این حرکتى که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و بحمداللّه روزبه‌روز بهتر و سال‌به‌سال گرمتر این حرکت ادامه دارد، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنائى است؛ این فقط یک راهپیمائى نیست؛ خونى است که در این روز در رگهاى امت اسلامى می‌دود؛ على‌رغم کسانى که می‌خواهند مسئله‌ى فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشى سپرده شود، این مسئله را روزبه‌روز زنده‌تر می‌کند؛ و همین جور خواهد بود. وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است، که امیدواریم خداوند همه را هدایت کند به آنچه که وظیفه‌ى آنهاست، و کمک کند که بتوانند این وظائف را انجام بدهند. (۱۳۹۱/۰۵/۲۹)

روز قدس مخصوص ایران نیست

روز قدس مخصوص ایران نیست؛ روز دنیاى اسلام است و لذا در همه دنیاى اسلام، مسلمانان حضور خود را براى دفاع از برادران فلسطینى خود نشان دادند. مسلمانان در این روز اراده عمومى خود را براى مقابله با ترفندهاى امریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین بروز دادند؛ اما ملت ما در این زمینه پیشتاز بوده است و امسال به شکل نمایانى این پیشتازى و عظمتِ اراده ملى را در ایران نشان داد. (۱۳۸۲/۰۹/۰۵)

همچنین رهبر معظم انقلاب در در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در جمعه همین هفته فرمودند: به فضل الهی، و به برکت حضور پرشور مردم روزقدس امسال از سالهای گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.