به گزارش پارس نیوز، 
حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در رابطه با اهمیت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه شرعی است.
وی با بیان اینکه ما بر اساس موازین شرعی موظف به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس هستیم، افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس و مقابله با دشمنان اسلام و کسانی که به ارزش‌های دینی اهمیت نمی‌دهند و به جنگ با مردم مظلوم و مسلمان فلسطین می‌پردازند، یک وظیفه شرعی و دینی است.
دادستان کل کشور گفت: مقابله ما در برابر استکبار و رژیم صیهونیستی مراتبی دارد که حداقل آن حضور در راهپیمایی روز قدس است و این کار وظیفه شرعی هر مسلمانی است.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس ابعاد سیاسی و بین الملی نیز دارد.
وی گفت: به موجب وظیفه سیاسی و بین الملی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا، باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.
دادستان کل کشور افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس برای دفاع از مظلومان فلسطینی که ۷۰ سال تحت انواع شکنجه‌ها، قتل و غارت قرار دارند، از مهم‌ترین اقداماتی است که امام خمینی(ره) بعد از پایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و تا به امروز از ایشان به یادگار مانده است.
حجت السلام و المسلمین منتظری ادامه داد: از لحاظ سیاسی جمهوری اسلامی ایران باید پرچم دارحضور در راهپیمایی روز قدس باشد و به لطف خدا در طول این ۴۰ سال، این پرچم همچنان برافراشته نگه داشته شده است، لذا کسانی که می‌خواهند از بُعد سیاسی و بین الملی این ارزش را حفظ کنند، باید تلاش کنند تا راهپیمایی روز قدس با شکوه کامل و تمام برگزار شود.
وی تاکید کرد: حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس پیام مهمی را به دنیای اسلام و جهان بشریت می‌رساند.
دادستان کل کشور بیان کرد: از این جهت که جمهوری اسلامی ایران بنیانگذار روز جهانی قدس بوده است، باید مردم کشور در راهپیمایی روز قدس حضور بیشتری نسبت به سایر کشور‌ها داشته باشند و مردم ما هم به حمدالله در طول ۴۰ سال نشان دادند که این وظیفه شرعی و سیاسی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.