به گزارش پارس نیوز، 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه در مراسم احیای شب قدر در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) با اشاره به نقشه‌های دشمنان در قبال مسلمانان اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند که با تحریم‌ها، شما را محدود کند و اجازه فعالیت اجتماعی نداشته باشید و سلاح‌هایی را تولید نکنید که بتوانید در مقابل دشمن بایستید.

وی ادامه داد: وسایل ارتباط جمعی دنیا غالباً در اختیار صهیونیست‌ها است و آن‌ها با این وسایل اجازه نمی‌دهند که حرف حساب ما به گوش مردم برسد، صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین، مردم را از خانه‌هایشان بیرون کردند، اما باز دم از حقوق بشر می‌زنند، آمریکا به چه حقی از آن سوی دنیا می‌آید و برای ما تعیین تکلیف می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: آمریکایی‌ها موجب ناامنی منطقه شده‌اند، اما ادعا می‌کنند که عامل ناامنی منطقه، ایران است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ویژگی‌های حجاب اظهار کرد: افتخار زن مسلمان، حجاب است و سبب مصونیت و عزت او می‌شود، هفت آیه در قرآن به صورت مستقیم در خصوص حجاب است.

وی متذکر شد: تمام قوانین جنبه الزامی دارند، حجاب، قانون است و هیچ قانونی بدون الزام وجود ندارد، برخی سعی می‌کنند که زشتی‌ها را زیبایی و زیبایی‌ها را زشتی نشان دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم توضیح داد: حیا یک حجاب در برابر زشتی‌ها است، انسان اگر از رشوه‌خواری حیا نکند، رشوه‌خوار خواهد شد، حیا ارزشی است که انسان را در برابر آلودگی‌ها حفظ می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم توجه به عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: اگر دولت در برابر حجاب بی‌توجه نباشد، مشکل در این زمینه برطرف خواهد شد، باید دولت در این زمینه پیش قدم باشد، اما متأسفانه شاهد بی‌تفاوتی نسبت به این مسأله هستیم.

وی ادامه داد: جوانان باید روحیه جهادی خود را حفظ کنند، وگرنه نظام اسلامی و کشورشان از دست می‌رود، ملتی عزیز می‌شود که روحیه جهادی خود را حفظ کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: دشمن کاری به برجام و موشک‌های بالستیک و حقوق بشر ندارد، مشکل دشمن این است که نمی‌خواهد یک قدرت مستقل در منطقه ببیند، اگر روحیه جهادی نداشته باشیم، همه چیز از دست می‌رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان سخنان امام علی(ع) را پس از گذشت 14 قرن نو دانست و خاطرنشان کرد: کلام این امام معصوم پس از گذشت زمان، کهنه نمی‌شود و سخنان امام علی(ع) در عصر حاضر مورد توجه غربی‌ها است.