به گزارش پارس به نقل از فارس، پیام بارزانی در اجلاسی قرائت شد که در آن شماری از حامیان صلح پ ک ک با ارتش ترکیه در بروکسل گردآمدند

همزمان با اجلاس بروکسل، به دنبال درخواست رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) کنفرانسی به منظور حمایت از روند صلح میان اعضای این حزب با دولت ترکیه، تحت عنوان" صلح و دموکراسی" کردها در آنکارا آغاز به کار کرد.

" عبدالله اوجالان" ، رهبر پ. ک. ک در دیدار با نمایندگانی از حزب کردی صلح و دموکراسی که به دیدار وی در محل حبسش در جزیره امرالی واقع در دریای مرمره رفته بودند، از آنها خواست با هدف حمایت از روند صلح چهار کنفرانس در آنکارا، دیار بکر، اربیل و بروکسل برگزار کنند.

هدف از برگزاری این کنفرانس ها حمایت از روند صلح میان دولت ترکیه و اوجالان است.

با میانجی گری حزب صلح و دموکراسی مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و رهبر پ. ک. ک از اکتبر به صورت غیرمستقیم آغاز شده تا درگیری های خونین میان دو طرف پایان یابد و سلاح ها بر زمین گذاشته شود.

خروج نیروهای پ. ک. ک از ترکیه و بازگشت آنها به پایگاه هایشان در شمال عراق از هشت مه سال جاری آغاز شده است.

فعالیت های نشست صلح و دموکراسی روز گذشته در آنکارا آغاز شد و تعدادی از سیاستمداران، روزنامه نگاران، اندیشمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان ترکیه ای و کرد و همچنین نمایندگانی از سازمان های جامعه مدنی در این نشست حضور به عمل آوردند. سیزگین تانر یکولو، معاون رئیس حزب مخالف" مردم جمهوری خواه" نیز در این نشست حضور داشت.

در تمام سخنرانی هایی که در این کنفرانس ایراد شد، بر لزوم حمایت از روند صلح و پشت سر نهادن موانع موجود بر سر راه این روند تاکید شد.

در همین راستا، سری ثریا اوندر، یکی از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی عنوان داشت: این نشست تاریخی بود، چرا که تعدادی از شخصیت ها با رویکردهای گوناگون فکری و سیاسی و نژادی در آن حضور به عمل آوردند تا در خصوص روند صلح به بحث و مذاکره بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه خروج اعضای پ. ک. ک از ترکیه تاکنون به صورت مثبت بوده و طرف ترکیه ای یا کرد بر سر آن مانع تراشی نکرده و دست به اقدامات خرابکارانه نزده اند.