به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار آمارهایی از سازمان بین المللی استاندارد و اداره کل امنیت خارجی فرانسه نوشت، این آمار که نسبت به آمار پیشین که حدود ۵۰ تن بود، بیشتر است، شامل مبارزانی نیز که سلاح به دست گرفته و دوش به دوش مخالفان سوری مانند جبهه النصرة می جنگند نیز می شود.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی می نویسد، فرانسه در خصوص خطر حملات توسط آن هایی که از ناآرامی های سوریه به خانه بازگشته اند، بسیار نگران است.

منابع امنیتی همچنین اعلام کردند که فاقد ابراز قانونی مناسب برای کنترل مبارزان فعال در سوریه که اخیرا به فرانسه بازگشته اند، بوده و اطلاعات کافی در خصوص گروه های اسلامی که این افراد به آنها پیوسته اند، در اختیار ندارند.

بسیاری از کشورهای غربی برای مقابله با اقدامات افراط گرایان آماده شده اند. فرانسه که از ماه ژانویه برای کمک به دولت مالی در خصوص خنثی کردن حملات شبه نظامیان دست به مداخله نظامی زده است، از حملات احتمالی شبه نظامیان داخلی ابراز نگرانی کرده است.

اما تاکنون نشانه ای از نگرانی در خصوص حمله شبه نظامیانی که از سوریه به فرانسه بازگشته اند، دیده نشده است.

روزنامه لوموند در ادامه نوشت، در حالی که حدود ۲۰ تن از شبه نظامیان فرانسوی از سوریه به فرانسه بازگشته اند تنها یک تن از آن ها دستگیر شده است.