به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیرة، مخالفان سوریه اعلام کردند، به منظور دستیابی به یک تصمیمی جهت مشارکت در کنفرانس بین المللی درباره سوریه (ژنو ۲) که قرار است در ماه آینده میلادی برگزار شود، امروز نیز نشست خود را در استانبول ادامه خواهند داد.

این ائتلاف اعلام کرد، نشست های مجمع عمومی ائتلاف مخالفان برای سومین روز نیز به کار خود ادامه خواهد داد چرا که مخالفان نتوانستند درباره گسترش ائتلاف و همچنین مشارکت در کنفرانس « ژنو - ۲» به یک تصمیم نهایی برسند.

همچنین تعیین جانشین احمد معاذ الخطیب، رئیس مستعفی ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز در دستور کار این نشست قرار دارد.

شرکت کنندگان در این نشست که از روز پنج شنبه آغاز شده است، به خبرگزاری فرانسه گفتند، حاضران همچنان مشغول بررسی مساله گسترش ائتلاف هستند؛ درخواستی که گروه های خارجی از ائتلاف دارد و این درخواست موجب اختلافات گسترده میان اعضای ائتلاف شده و بررسی مسائل دیگر را به تاخیر انداخته است.

جبر شوفی، از اعضای ائتلاف مخالفان نیز به شبکه خبری بی. بی. سی گفت: در صورتی که کنفرانس بنا بر توقف خشونت ها و کناره گیری نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت برگزار نشود، کنفرانس ژنو را تحریم خواهیم کرد.

وی اعلام کرد که ائتلاف مخالفان توقف خشونت و کناره گیری بشار اسد را به عنوان دو شرط برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ اعلام کرده است.

این در حالی است که مخالفان سوری پیشتر از حکومت دمشق خواسته بودند پیش از کنفرانس « ژنو - ۲» حسن نیت خود را نشان دهد.

لوی صافی، عضو دیگر ائتلاف مخالفان سوری نیز گفت: ترجیح می دهیم موضع دولت دمشق را در قبال کنفرانس ژنو از خود سوری ها بشنویم نه از روس ها.

همچنین ائتلاف مخالفان سوریه به سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان داده و مدعی شده است که سخنرانی وی در جهت تحریک لبنانی ها علیه مخالفان سوریه بوده است.

ائتلاف مخالفان در بیانیه ای مدعی شد که حزب الله « موضعی مذهبی» اتخاذ کرده و طرفدارانش را به « جنگ فرضی» فرا می خواند.