به گزارش پارس نیوز، 

​سخنرانی غلامعلی خوشرو در نشست شورای امنیت علیه جنایات سعودی‌ها که به مذاق عربستان خوش نیامد باعث شد نماینده این کشور در سازمان ملل ادعا‌هایی ضد ایرانی مطرح کند.

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد با انتقاد از اظهارات نماینده ایران درباره مشکلات مردم یمن، ادعا کرد ایران بیشترین سهم را در مشکلات مردم یمن دارد.

غلامعلی خوشرو، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست عمومی شورای امنیت (۱ خرداد ۹۷) با موضوع حمایت از غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه، با استناد به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «در سال ۲۰۱۷ حداقل ۲۶ هزار غیرنظامی در درگیری‌های افغانستان، عراق، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و یمن کشته شده اند که این تأسف بار است.»

وی با محکوم کردن حمله به غیرنظامیان و نیرو‌های امدادرسان در فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه و میانمار تصریح کرد: «دور جدید کشتار شهروندان فلسطینی در غزه بویژه کودکان و زنان، در حقیقت ادامه همان شیوه جنایتکارانه‌ای است که رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته علیه فلسطینیان بکار گرفته و استمرار این جنایت‌ها در شرایطی است که این رژیم توسط امریکا از مصونیت کامل در شورای امنیت برخوردار است.»

خوشرو همچنین به تجاوز نظامی به اصطلاح ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن و کشتار هزاران غیرنظامی یمنی بویژه کودکان و زنان اشاره کرد و افزود: «عربستان سعودی در این حملات علاوه بر کشتار مردم بی گناه، زیرساخت‌های این کشور از جمله بیمارستان ها، مدارس و مراکز تولید مواد غذایی را عامدانه هدف قرار می‌دهد. عربستان با محاصره کامل یمن، دسترسی بشردوستانه به مردم یمن را قطع کرده و اوضاع در یمن را به فاجعه بار‌ترین وضعیت انسانی دهه‌های اخیر تبدیل کرده است. این تجاوز‌ها و جنایت‌ها در مقابل دیدگان سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می‌افتد و بدتر اینکه این جنگ غیرانسانی از حمایت کامل نظامی، آموزشی و لجستیکی آمریکا برخوردار است. رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در شرایطی به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند که به حمایت آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت پشت گرم هستند و این برای آن‌ها مصونیت فراهم می‌کند.»