به گزارش پارس به نقل از فارس، سید « حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در اظهارات خود در مراسم روز عید ملی مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان در مشغره ضمن تبریک و تهنیت به مردم لبنان به مناسبت سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب این کشور گفت که در این لحظه تمامی جانفشانی ها و شهدا و خانواده های آنها و تمامی زخمی ها، اسرا و کسانی که از زندان ها خارج شده اند و تمامی ملت خود را که در سرزمین خود پایمردی و مقاومت کردند را به یاد می آوریم. تمامی قربانیان از ارتش و ملت مقاومت و لبنانی ها و فلسطینی ها و سوری هایی که در این مبارزه به شهادت رسیدند، از جمله سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه و تمامی شهدا را به خاطر می آوریم.

وی همچنین از اهالی بقاع غربی تشکر و قدردانی ویژه کرد که این مراسم در سرزمین آنها برای یادبود شهدا و ملت لبنان برگزار شده و قربانیان زیادی را داده است و نقش اساسی در مقاومت و پیروزی آن داشته است.

آزادسازی جنوب لبنان از ایام الله است

نصرالله روز آزادی جنوب لبنان را از ایام الله خواند و گفت که رحمت و برکات خداوند و تایید ایشان در آن روز برای ملت مقاوم لبنان متجلی شد و غضب خداوند نیز بر اشغالگران جاری گشت، این پیروزی ما و این شکست دشمنان یکی از روزهای خداوند بود.

وی ادامه داد که چنین روزهایی باید در خاطر ما زنده بماند و از یک نسل به نسل های دیگر منتقل شود، چرا که تجربه ملی عمیق و جانفشانی های بزرگی است که راه را برای رسیدن به آینده ای شرافتمندانه باز می کند.

یوم النکبة سال ۴۸ فاجعه ای برای تمامی عرب ها و مسلمانان است

وی گفت: البته روزهای غم انگیز نیز نباید فراموش شود؛ روزهای نکبت و شکست. در تاریخ ما روزهای نکبت و شکست و پیروزی ها وجود دارد، نکبت سال ۱۹۴۸ تنها نکبت فلسطین و ملت آن نیست، بلکه نکبت برای تمامی عرب ها و مسلمانان و تمامی ملت های منطقه است. اشتباه است که با این موضوع تنها در مقابله با یک ملت برخورد شود، منطقه ما همچنان از پیامدها و نتایج این نکبت رنج می برد.

ما با ۲ خطر بزرگ مواجه هستیم

نصرالله خاطرنشان کرد که برخی می خواهند ما این روزها را فراموش کنیم، چرا که می خواهند ما بدون تاریخ و بدون خاطره باشیم، ما این سال در حالی که با مجموعه ای از تهدیدات و خطرات مواجهیم، این روز را گرامی می داریم. ما با دو خطر بزرگ مواجه هستیم که من از آنها صحبت می کنم، خطر اول خطری است که از زمان روز نکبت باقی مانده و آن خطر اسرائیل و طمع ورزی های این رژیم است، خطر دوم نیز مربوط به تحولات سوریه یعنی کشور همسایه ما و در نزدیکی مرزهای ما است که جریان های تکفیری در آنجا وارد میدان شده اند.

اسرائیل پروژه خود را از فلسطین اشغالی با تمام اطمینان آغاز کرده است

نصرالله گفت که در مقابله با خطر اول یعنی اسرائیل باید گفت که این رژیم پروژه خود را از فلسطین اشغالی با تمام اطمینان آغاز کرده و حتی از ناحیه جامعه جهانی با انتقاد نیز مواجه نشد، این رژیم از زمان جنگ تموز آموزش می بیند و خود را تجهیز می کند و طرح های جنگی را بازبینی می کند و در جبهه داخلی خود مانورهایی را برگزار می کند. این رژیم در هر سال مانورهایی را در جبهه داخلی برگزار می کند که از نخست وزیر آغاز می شود و تا پلیس و سرباز ارتش و دفاع شهری را در بر می گیرد، آنها فردا مانوری را در جبهه داخلی خود برگزار خواهند کرد که نام آن را جبهه واحد سخت گذاشته اند.

اسرائیل همه روزه علیه ما تهدید به جنگ می کند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: آنها اعتقاد دارند که جبهه داخلی محکمی دارند و برای جنگ در تمای ابعاد خود آماده هستند، آنها وزارت خاصی به عنوان وزارت جبهه داخلی دارند که جنگ را در زمان هر اتفاقی مدیریت می کند. اسرائیل همه روزه علیه ما تهدید به جنگ می کند و نیروهای خود را در مرزها مستقر می کند و به سوریه تجاوز و آن را موشک باران می کند. اسرائیل از سال ۲۰۰۶ خود را آماده کرده و شکاف های خود را پر کرده، اما ما در لبنان چه کرده ایم؟ تمامی ارگان دولت چه تصمیمی برای مقابله با رویارویی احتمالی در سطح اسرائیل اندیشیده اند؟ ملت در این صورت چه باید بکند؟ آیا از دولت خود می خواهد که آماده و مجهز شود و مسئولیت خود را بپذیرند؟ ما در لحظه تاریخی حساسی هستیم و برای تعارف کردن زمان نداریم. زمان آن است که ما سر خود را بالا بگیریم و مسئولیت های خود را بپذیریم.

ادامه دارد… ‬‬‬‬‬‬‬