به گزارش پارس نیوز، 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه اعضای این کمیسیون با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: در این جلسه زوایای بیشتری از مجموعه گزینه های احتمالی و حوادث آتی در خصوص ادامه برجام بدون آمریکا مطرح شد. واقعیت این است که کشورهای اروپایی از یک طرف و چین و روسیه از طرف دیگر در سفر آقای ظریف، اوج علاقه مندی خود را به ادامه راه و همکاری مطرح کردند.

وی افزود: آنها با سرمایه گذاری که در برجام کرده اند، به دنبال منافع اقتصادی خود هستند و آمریکایی ها نیز به دنبال فشار مجدد و تحمیل تحریم های جدید به اروپایی ها و شرکت های آنها هستند و ما بر اساس تعهدمان کار خود را تا جایی که منافع مان تامین شود ادامه خواهیم داد.

بروجردی در تشریح دستور کار فردای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با مهم برشمردن نحوه تنظیم روابط با همسایگان اظهار داشت: فردا صبح در کمیسیون جلسه ویژه ای در رابطه با ترکمنستان، عراق و دیگر همسایگان خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در مجموعه این تحولات محوریت با تکیه بر توانمندی های ملی و ظرفیت های عظیم اقتصادی داخلی است و خود را وابسته به این مجموعه نمی کنیم؛ اما چون حق مسلم ما است که از ظرفیت برجام استفاده کنیم، تا جای ممکن از آن استفاده خواهیم کرد.