به گزارش پارس نیوز، 

اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که چطور از منافع شرکت‌‌های اروپایی در ایران با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با این کشور حفاظت کند.

«دِلفینه او» یکی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه در سخنانی در شورای آتلانتیک گفت: «گزینه‌های زیادی است که ما به آنها توجه داریم و من تصور می‌کنم که این گزینه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. نخست اینکه ما چطور به راحتی از منافع خود حفاظت کنیم و چطور به شرکت‌های خود اجازه دهیم که به فعالیت بازرگانی در ایران ادامه دهند و یا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند؟ چطور آنها را از پیامدهای تحریم‌های ثانویه حفظ کنیم؟ و مورد دیگر این است که چطور به اقدامات آمریکا که بر شرکت‌های اروپایی اثر می‌گذارند، واکنش نشان دهیم. ضمن اینکه آیا اروپا باید تدابیر بیشتری را اعمال کند؟»

وی همچنین در این مورد به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از ایده ایران برای استفاده از یورو در معامله با اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و افزود: «ما به هر مکانیسمی که به ما اجازه دهد از یورو به جای دلار استفاده کنیم، استقبال می‌کنیم تا دچار پیامدهای تحریم ثانویه نشویم.ما صندوق سرمایه‌گذاری اروپا را هم مدنظر خواهیم داشت که از شرکت‌های ما حمایت کند . ما همه گزینه‌هایی که در اختیار داریم را در نظر می‌گیریم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه شنبه 18 اردیبهشت ( 21 ماه می) اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. این موضع‌گیری در شرایطی بود که سران آلمان، فرانسه و انگلیس طی دیدارهایی ، خواستار باقی ماندن واشنگتن در توافق شده بودند. در پی این اقدام ترامپ، طرف‌های اروپایی و ایران مذاکراتی را به منظور امکان حفظ توافق بدون حضور آمریکا آغاز کرده‌اند. همزمان مقامات اروپایی از جمله «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس اعلام کردند که اروپا تلاش می‌کند تا از منافع کشورهای اروپا در ارتباط با ایران دفاع کند.