به گزارش پارس نیوز، 

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، خواستار خروج اتحادیه اروپا از سامانه «سوئیفت» (که تحت کنترل آمریکا است) شد، تا این اتحادیه بتواند با اقدامات آمریکا علیه شرکت های اروپایی که با ایران تجارت می کنند، مقابله کند.

به رغم تهدیدات آمریکا در پی خروج این کشور از برجام، اتحادیه اروپا کاملاً آماده است از منافع اقتصادی خود در ایران حفاظت کند. اتحادیه اروپا روند به اجرا درآوردن قانون سال1994، موسوم به قانون بلوکه کننده (مسدود کننده)، را آغاز کرده است، که در صورت اجرایی شدن، شرکت های اروپایی را از پیروی از هرگونه تحریم هایی که واشنگتن بخواهد علیه تهران اِعمال کند، منع خواهد کرد.

برونو لومر هنگام ملاقات با گروهی از مدیران ارشد شرکت هایی که با ایران تعامل دارند، گفت: سه پاسخ به خروج آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 (برجام) وجود دارد و امیدوارم کمیسیون اروپا در این خصوص تصمیمات محکم و ملموس اتخاذ کند.

وزیر دارایی فرانسه در جریان همین ملاقات پیشنهاد داد اتحادیه اروپا قانون مسدود کننده را به اجرا گذارد، از سامانه «سویفت» برای تبادلات مالی و بانکی که تحت کنترل آمریکا است خارج شود و با کمک بانک سرمایه گذاری اروپا، ابزار مالی مستقلی تشکیل دهد که بهتر بتواند سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز را تشخیص دهد و آن ها را بلوکه (مسدود) کند.