به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات روز گذشته موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا قادر نیست ضمانت‌های حقوقی و اقتصادی به ایران بدهد، گفت: رویکرد اروپایی‌ها نسبت به برجام همواره راهبردی بوده و به همین دلیل در مقاطع مختلف برجام را سازنده می‌دانستند و بارها نسبت به ماندنشان در برجام تأکید کردند.

وی ادامه داد:‌ موضوع تضمین‌های اروپا، موضوعی است که از طرف ایران پیشنهاد شده است و اینکه چه تضمینی از اروپایی‌ها بگیریم، مرتبط با موضوع مذاکرات وزیرامور خارجه و تیم مذاکره کننده کشورمان با کشورهای اروپایی است.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات مذاکره کننده ما در صورت عدم تضمین عینی اروپایی‌ها باید چه رویکردی داشته باشند، تصریح کرد: این موضوع بستگی به نتیجه گفت‌وگوها دارد که آنان چه مواضعی را در مذاکرات مطرح می‌کنند، این مذاکرات مبنای تصمیم‌گیری توسط مراجع ذیربط ما چون شورای عالی امنیت ملی و هیئت نظارت بر برجام است و خروج ما از برجام هم بستگی به تصمیم این مراجع دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره اینکه اگر اروپا تضمین ندهد و آمریکا تحریم‌هایش را علیه ما بیشتر کند، برجام چه سودی برای ما دارد، اظهار کرد: هرجا که منافع ملی ما مخدوش، مورد تهدید و یا شکننده شود، به هیج وجه ریسک نمی‌کنیم.