به گزارش پارس نیوز، 

اصغر مسعودی در نطق میان‌دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تبریک به مناسب فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ضمن محکوم کردن خروج ترامپ از برجام گفت: وفای به عهد در اسلام واجب است؛ این سخن رسول خدا است. در کتاب مقدس هم وفای به پیمان از جایگاه والایی برخوردار است. در روزهای گذشته ترامپ بار دیگر بدعهدی و بدذاتی خود را با خروج از برجام به جهانیان نشان داد.

وی افزود: بار دیگر با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس سرسپرده خود به صهیونیست‌ها را نشان داد، اما باید این مهم را مورد توجه قرار دهند که این کارها دیگر برای صهیونیست‌ها امنیت ایجاد نمی کند و دیگر جولانگاه صهیونیست‌ها نخواهد بود. سخن ما با اتحادیه اروپا است. ما متعهد به عهد و پیمان هستیم و شما هم می‌توانید با عملتان نشان دهید که از ترامپ حمایت نمی‌کنید و او را کدخدای خود نمی‌دانید از ذلت پیروی از ترامپ خارج شوید. ما بی برجام هم پابرجا هستیم.

نماینده مردم نیریز ادامه داد: ما اگر محاصره نظامی شویم دنیا بداند که ایستادگی می کنیم چراکه ما فرزند محرمیم و پیشوای ما امام حسین (ع) است. حتی اگر ما را محاصره اقتصادی کنند فرزند رمضانیم و پیشوای ما امام علی (ع) است. همه جناح ها، احزاب، ملت و دولت زیر لوای مقام معظم رهبری با اتحاد و انسجام از منافع ملی و عزتمان دفاع می کنیم. ما راست قامتان جاودان تاریخ هستیم و خواهیم ماند و از تشتت و تفرقه بیزاریم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به منافع شخصی و جناحی نباید با حرمت افراد بازی کرد که سیاست و رعایت اخلاق وسیله رسیدن به سعادت است و اخلاق نیاز جامعه است. رئیس‌جمهور محترم آیا فریاد عطش دریاچه بختگان دومین دریاچه شور کشور به گوشتان نرسیده است؟ ما هشدار دادیم که شیراز اهواز می‌شود اما توجهی نشد. ریزگردها در شیراز، نیریز و استهبان جولان می‌دهند و کلانتر دولت در خواب است. انجیرستان‌ها در حال نابودی است و کشاورزان بیکار شده‌اند. اگر امروز به داد بختگان نرسید فردا دیر است.

نماینده مردم نیریز اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی باید به بحث واگذاری اراضی برای گیاهان دارویی توجه کند. چرا بیمه محصولات کشاورزی به موقع پرداخت نمی‌شود؟ سند زمین‌های کشاورزی مشکل دارد. این کاغذبازی‌های برای صدور مجوز مردم را با مشکل مواجه کرده است. حقوق دولتی معادن صرف زیرساخت‌ها نمی‌شود و خام فروشی ادامه دارد. پیامدهای سوء زیست محیطی و تخریب زیرساختها با این اوضاع جبران نمی شود. چه کسی مسئول است. در واگذاری معادن باید افراد بومی در اولویت باشند. قانون رعایت نمی شود. حقوق مردم شهر و روستا مورد توجه نیست. در جامعه‌ای که ضعفا نتوانند حقوق خود را مطالبه کنند آن جامعه اسلامی نیست.

مسعودی ادامه داد: وزیر نیرو بیش از 50 روستای ما با تانکر آبرسانی می شود. هرچه سریعتر نسبت به انتقال آب به شهرستان نیریز و استهبان اقدام کنید. حق‌آبه کشاورزان را رها سازید. زیبنده وزارت نیرو نیست که به روستاهای حوزه انتخابیه که 16 سال از آب شرب محرومند، سخن از فقر منابع تامین آب در محدوده روستاها به میان بیاورید.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: گردنه‌ها و جاده‌های حوزه‌های انتخابیه با مشکل روبرو است. وزیر اقتصاد در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی توجه داشته باشید و این افسار گرانی را مهار کنید و به وضعیت قیمت‌ها در بازار ارز رسیدگی کنید.

مسعودی خطاب به وزیر بهداشت گفت: در شهرستان‌های نیریز و استهبان امکانات لازم را برای جذب پزشک متخصص فراهم کنید.

وی همچنین خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شما فرمودید مدیران بی‌انگیزه آویزان کشور شده‌اند. مدیران ناکارآمد باید بروند. عده‌ای پستها و مسئولیتها را اشغال کرده‌اند. من می گویم مدیران ناکارآمد نمی روند آنها باید کنار روند.