به گزارش پارس نیوز، 

مدیرعامل شرکت آلمانی «زیمنس» اعلام کرد به دنبال دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج از برجام، این شرکت از این پس قرارداد جدیدی با ایران امضا نخواهد کرد.

«جو کایزر»، مدیر عامل شرکت زیمنس، در مصاحبه با شبکه سی ان ان اظهار داشت پس از خروج آمریکا از برجام و تصمیم رئیس جمهور این کشور مبنی بر اعمال مجدد تحریم ها، این شرکت دیگر نمی تواند هیچ معامله جدیدی با ایران انجام دهد.

کایزر گفت به نظر او، شرکت های بین المللی از این پس مجاز به پذیرش سفارشات جدید از ایران نیستند؛ زیرا با اقدامات تلافی جویانه آمریکا مواجه خواهند شد. او تاکید کرد قراردادهای موجود (با ایران) تکمیل خواهد شد.

رئیس شرکت زیمنش با اعلام اینکه تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها به این معنی است که شرکتش باید خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد، گفت: «اولویتی به نام نظام سیاسی وجود دارد. اگر این اولویت بگوید این کاری است که ما انجام می دهیم، یعنی دقیقا ما هم باید همان کار را انجام بدهیم».

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه اعلام کرد احتمال تحریم شرکت های اروپایی که به تجارت با ایران ادامه می دهند، وجود دارد.

شرکت زیمنس در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد: «در حال حاضر، ما به صورت دقیق مراحل مربوط به تحریم های اعلام شده بوسیله آمریکا را بررسی می کنیم. در گذشته، به شدت همه محدودیت های مرتبط با صادرات را رعایت کرده ایم و در آینده نیز به این کار ادامه خواهیم داد».

کایزر در انتهای اظهاراتش گفت: «ما یک شرکت جهانی هستیم. منافع و ارزش هایی داریم که باید بین آن دو تعادل برقرار کنیم».

بر اساس اعلام شرکت زیمنس، تحویل سه توربین گازی به ایران فعلا در حالت تعلیق به سر می برد، تجارت با ایران سهم بسیار کوچکی از درآمد کلی این شرکت را تشکیل می دهد. در مقابل، در آمد سالیانه این شرکت از تجارت با آمریکا ۲۰ میلیارد دلار (معادل تقریبا ۲۰ درصد درآمد سالیانه جهانی زیمنس) است و ۵۰ هزار کارمند این شرکت در آمریکا مشغول به کار هستند.