به گزارش پارس نیوز، 

هیئت وزیران عربستان سعودی مدعی شد باید تلاشها به منظور مقابله با آنچه ریاض «مداخلات ایران» خواند را یکپارچه نمود.

شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد هیئت وزیران عربستان سعودی در ادعایی بر ضرورت یکپارچه نمودن تلاش ها برای مقابله با آنچه «مداخلات ایران در امور کشورهای عربی» خواند، تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان ( واس) گزارش داد جلسه هیئت وزیران سعودی بعد از ظهر امروز، سه شنبه، در کاخ پادشاهی سلام در جده به ریاست ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ملک سلمان در خصوص محتوای گفتگوی تلفنی خود با ملک محمد ششم، پادشاه مراکش، صحبت و اعلام کرد در این تماس تلفنی، بر ایستادن دولت و ملت عربستان در کنار مراکش، علیه آنچه امنیت، ثبات و یکپارچگی این کشور را تهدید می کند، تأکید شد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، در این جلسه شماری از آخرین وقایع در سطح بین المل مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت یکپارچه نمودن تلاشها و مواضع برای مقابله با آنچه «مداخلات ایران در امور کشورهای عربی» خوانده می شود، تأکید شد.

در این جلسه، هیئت وزیران عربستان سعودی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: «کشورش مداخلات ایران در امور کشور دوست و برادر مراکش را از طریق حزب الله محکوم می کند.»

مراکش مدعی است حزب الله لبنان به آموزش نیروهای گروه «پولیساریو» با هدف بی ثباتی در مراکش اقدام کرده است. هیئت وزیران عربستان با ادعای همبستگی با مراکش و حمایت از امنیت و ثبات این کشور، اعلام کرد از تصمیم قطع رابطه مراکش با ایران حمایت می کند.