به گزارش پارس نیوز، 
 
جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به انتقاد از مواضع وزیر خارجه کشورمان در شورای روابط خارجی آمریکا پرداخت.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با انتقاد از موضع وزیر امور خارجه کشورمان در شورای روابط خارجی آمریکا و جایگاه ایران در منطقه، اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان را خلاف تدبیر و تاسف‌برانگیز توصیف کرد و رقابتی دانستن مقاومت مکتبی ایران با تهاجم نیابتی رژیم کودک‌کش سعودی را خطا دانست و واژه رقابت را نوعی پایمال کردن مقاومت ملتی مقتدر و مظلوم برشمرد.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ اعلام کرد: در آخرین جلسه اخیر این جمعیت موضع تعجب‌برانگیز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی شورای روابط خارجی امریکا مورد بازخوانی و نقد قرار گرفت؛ ظریف در سخنانی اظهار کرده بود: «من درباره منطقه‌مان حرف می‌زنم. نه ایران و نه عربستان نمی‌توانند هژمون –قدرت غالب- منطقه باشند. این یک حقیقت است. ما نیاز داریم که این حقیقت را بفهمیم و به آن احترام بگذاریم، هرچند که پذیرش آن می‌تواند دردآور باشد. بگذارید طوری بگویم که به هیچکدام برنخورد: ما نیاز به یک منطقه قوی داریم نه به یک قوی‌ترین در منطقه. در تلاشی برای قدرتمندترین شدن در منطقه، یکدیگر را در منطقه نادیده گرفتیم و اینطور ما منطقه را نابود کرده‌ایم».

 

در این اطلاعیه تصریح شده است: مقام دستگاه دیپلماسی کشورمان، بدون دقت نظر در صف بندی بین ظالم و مظلوم، مهاجم و مدافع و نقش آفرینی شیطان بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را در رقابت منطقه، با رژیم فتنه گستر آل‌سعود در یمن و بحرین و سوریه و عراق را در یک کفه قرار داده و حاصل این رقابت را نابودی منطقه داوری کرده است!

«جمعیت جانبازان بر این باور است که به کار بردن واژه «رقابت» بین ایران و عربستان نه منطقی، نه واقعی و نه حتی ربطی به موضع نظام دارد.»

این اطلاعیه می‌افزاید: آمریکا و انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد پیش از انقلاب و نیز دفاع هشت ساله، کودتاهای داخلی و پرچمداری ایران ستیزی همواره قطع حیات ما را دنبال می‌کردند. اسناد لانه جاسوسی انجام 17 هزار ترور توسط منافقین مورد حمایت آنان، گواه راهبرد آمریکا برای نابودی ایران بوده است. تمامیت ارضی، آزادی، امنیت و هویت جمهوری اسلامی یکجانبه از سوی آمریکا و مزدوران نیابتی‌اش مورد تعرض واقع شده و این در حالی است که ایران تنها در موضع دفاعی بوده و کمترین تعرض را نسبت به آنها نداشته است.

جمعیت جانبازان با یادآوری اینکه پیدایش طالبان، القاعده و داعش برای ساقط کردن سوریه، عراق، لبنان و نیز حضور در افغانستان، شاهد رفتار نظام سلطه و همدستانش با کشورهای منطقه است، مقاومت مکتبی ایران در برابر جبهه استکبار را حداقل حق حیات برای پایدار ماندن نظام سیاسی و مصداق عمل به آیه «أُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدیرٌ» می داند.

در این اطلاعیه این جمعیت خطاب به وزیر امور خارجه تاکید کرد: به کار بردن واژه نابود کردن منطقه، لایق رژیم آل سعود است که معامله ۵۰۰ میلیارد دلاری اسلحه برای تسلط داشتن در منطقه را در پی می‌گیرد. ضمن اینکه هزینه 7 ترلیون دلاری مورد ادعای ترامپ برای تثبیت نفوذ آمریکا به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی هم نشان دهنده خوی استکباری نظام آمریکاست که قصد دارد با نشانی غلط دادن، پروژه رقابت میان ایران و عربستان را رقم بزند و مقاومت مظلوم را به پیشروی بلامنازع ظالم و مهاجم تغییر وضعیت دهد.

جمعیت جانبازان همچنین با تبریک ایام ولادت امام زمان (عج)، روز جهانی کارگر و روز معلم را نیز گرامی داشته و ارزش این دو قشر را برای خلاقیت و تولید در عرصه عمل قابل تقدیر دانست.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی سخنان مقام معظم رهبری در بازدید از نمونه کالاهای ایرانی، شوق برانگیز و تحرک بخش ارزیابی کردند که انرژی جدیدی به جامعه برای عملی کردن شعار «حمایت از کالای ایرانی» بخشید.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: به باور این جمعیت، رفع موانع تحقق این شعار با اقداماتی از قبیل مقابله با کالای قاچاق، تشویق جامعه به خرید کالای ایرانی، آمادگی حمایت نظام بانکی از تولیدکنندگان، تشویق تولیدکنندگان موفق و بخشودگی های مالیاتی برای تحرک بخشیدن به این نهضت مقدس می‌تواند زمان را برای رسیدن به نتایج آن کوتاه تر کند و تهدیدهای قلدرمآبانه آمریکا را به فرصتی جدید برای بی‌اساس شدن تهدیدها و تحریم‌ها پیش‌رو قرار دهد.