به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی در همایش دانشجویی با عنوان" بیداری اسلامی، افق های آینده و انتخابات ۹۲" که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران در حال برگزاری است با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از انتخابات ۹۲ گفت: مقام معظم رهبری انتخابات را یک مصرع حماسه سیاسی دانستند اما باید بدانیم که این حماسه سیاسی دو بیتی است یا تک بیتی. اگر دو بیتی باشد اهمیتش یک چهارم است و اگر تک بینی باشد اهمیتش ۵۰ درصد می شود.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی از ایران شروع شد گفت: نهضت انقلاب اسلامی آغاز موج جدید بیداری اسلامی است.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی افزود: بیداری اسلامی از ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال پیش قبل به این طرف شروع شد و در هر دوره های به صورت امواج مختلف ظهور و بروز پیدا کرد که اوج آن انقلاب اسلامی ایران بود

وی همچنین با اشاره به بحث انرژی هسته ای گفت: انرژی هسته ای یک امر بسیار مهمی است که قریب ۵۰۰ رشته علمی و فناوری به آن مرتبط می شود که اگر به دلیل فشارهای آمریکا و هم پیمانانش از مواضع خود عقب نشینی کنیم این فشارها متوقف نمی شود بلکه آنها گام به گام جلوتر می آیند تا به اهداف خود برسند.

ولایتی ادامه داد: مثلاَ اگر انرژی هسته ای را متوقف کنیم در گام بعدی می گویند باید حقوق بشر غربی را هم رعایت کنیم و بعد وارد تجهیزات تسلیحاتی می شوند و می گویند باید توپ ها و تانک هایتان را هم محدود کنیم. بنابراین عقب نشینی از مواضع غلط است و ما باید بر سر حقوق خود لحظه ای کوتاه نیاییم.

عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه دولت آینده باید طوری عمل کند که قول هایش به مردم را محقق سازد تاکید کرد: کاندیداها نباید در راستای شعار دادن و وعده و وعید وارد میدان شوند بلکه باید در عمل مشکلات آنان را حل کنند

وی کنترل قیمت ها و تورم را از اقدامات فوری دولتش نام برد و گفت: اول باید بدون ریشه یابی علل مشکلات اقتصادی راه حل هایی را برای درمان فوری آن مشکلات در نظر بگیریم. مانند کسی که تب شدید دارد و ابتدا باید با یک حوله خیس تب آن را پایین بیاوریم سپس علت تبش را پیدا کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با یک برنامه منسجم ظرف ۱۰۰ روز مشکلات اقتصادی فوری از جمله تورم و افزایش قیمت ها را برطرف می کنم گفت: رئیس جمهوری نیست که در همه حوزه ها تخصص داشته باشد بلکه باید مدیر قوی باشد و بتواند از مدیران متخصصی در حوزه های مختلف استفاده کند و خود نیز به خوبی آنان را مدیریت کند.

وی با اشاره به انحراف دولت از اجرایی کردن قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: یکی از برنامه هایم این است که در طی دو و یا حداقل سه برنامه سلامت رایگان را در کشور عملیاتی سازم.

ولایتی با بیان اینکه بیمه ها را واقعی می کنم گفت: یک بیمه سراسری کامل به نام بیمه سلامت ایران به جای بیمه های وصله پینه امروزی تاسیس می کنم.

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به سیاست های فرهنگی اش برای دولت آینده گفت: یکی از برنامه هایم بازگشت فرهنگ ایرانی اسلامی است که خمیرمایه آن مبانی اعتقادی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ یعنی بازگشت به فرهنگ خودی تاکید کرد: از سال ۶۹ تا به امروز عضو انقلاب فرهنگی هستم و بیش از ۱۴۰۰ مصوبه در این نهاد فرهنگی تصویب شده است که اگر این مصوبات عملیاتی شود فرهنگی ایرانی اسلامی به اعتلای خود خواهد رسید.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: مصوبات فرهنگی در این کشور وجود دارد و اگر دولتی مصمم باشد که آن را اجرا کند از جمله سند تحول آموزش و پرورش که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است پایه های فرهنگی در کشور استوار خواهد شد.