به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی پورمختار در واکنش به اظهارات یکی از نزدیکان ترامپ مبنی بر عدم خروج آمریکا از برجام و تمدید توافق برای مدت کوتاهی، گفت: طی سالیان گذشته همواره آمریکایی ها نسبت به ملت ایران خیانت کرده اند و موضوع خروج یا تمدید کوتاه مدت برجام نیز در این راستا تلقی می شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه جامع اقدام مشترک برای ایالات متحده کاغذ بی ارزشی است، اظهار کرد: ترامپ در تلاش است از طریق فرافکنی امتیازات بیشتری از کشورمان و حتی اروپایی ها بگیرد و این مهم در حالیست که مسئولان ایرانی بارها اعلام کرده اند برجام هیچ تغییری نخواهد داشت.

وی در خصوص تمدید توافق برجام برای کوتاه مدت، ادامه داد: عموما کشورها در معاهده ها و توافقات بین المللی بر اساس اعتماد اقدام به امضاء و بر عهده گرفتن تعهدات می کنند از این رو رفتار آمریکایی ها در مواجه با برجام بیانگر بی توجه بودن به این ارزش و عدم رعایت کردن مفاد حقوق بین الملل است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس وزیر امورخارجه کشورمان بارها اعلام کرد که توافقنامه یک قول بین المللی است و اوباما و جان کری برای اجرای آن تعهد داده اند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که ضمانت خاصی برای خروج یکطرفه کشورها در برجام پیش بینی نشده و این مهم باید در نگارش این توافقنامه رعایت میشد؛ به عنوان مثال در زمان نگارش متن برجام آمریکایی ها با 240 کارشناس، انگلستان با 140 کارشناس اما کشورمان با 9 کارشناس در جلسات حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، مارک میدوز، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است که آمریکا فعلا از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود و برجام احتمالا برای مدت کوتاهی تمدید خواهد شد.

بنابر گفته نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، به نظر می رسد ترامپ بیشتر متمرکز بر دیدار آتی خود با رهبر کره شمالی و موضوع سیاست تجاری با چین است، از این رو ترامپ نمی‌خواهد خروج از برجام به عنوان مانع در مسیر گفتگوها با دو کشور کره شمالی و چین قرار گیرد./

پایان پیام