به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد جمالی اظهار کرد: ما به جامعه بین‌المللی نشان دادیم اهل مذاکره و تعامل هستیم، به تعهداتمان پایبند بودیم و حتی بیشتر از آن خویشتن‌داری کردیم اما در این بین آمریکا و اروپایی ها از در صداقت وارد نشدند. اروپایی ها ابتدا اعلام کردند که برجام خوب است اما بعدا هیچ تلاشی برای اجرای آن نکردند. اکنون نیز با ترامپ برای شکست برجام همراه هستند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه برهم خوردن برجام باعث خدشه به اعتماد بین‌المللی می شود، گفت: برجام تعهد بین‌المللی با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به اضافه آمریکا و اتحادیه اروپاست. قراردادی است که شورای امنیت نیز آن را تایید کرده و اگر در ادامه راه با مشکل مواجه شود به اصل اعتماد بین‌المللی لطمه وارد خواهد شد.

وی درباره واکنش‌های داخلی در خصوص برجام نیز اظهار کرد: برجام مربوط به منافع و امنیت ملی است. البته طبیعی است که بحثی با این همه اهمیت دارای مخالفان و موافقانی باشد اما اکنون زمان مخالفت صرف یا تعصب بی‌جا در موافقت با آن نیست. همه باید یکدست باشیم.

جمالی توضیح داد: در هیئت حاکمه آمریکا برجام توسط دموکراتها تصویب شد اما امروز همان دموکراتها همنوا با جمهوری خواهان هستند. باید در داخل کشورمان نیز یکدست شده و به خاطر منافع ملی بلوغ سیاسی خود را در برجام نشان دهیم.

وی تاکید کرد: باید از تصمیمات حاکمیت درباره برجام حمایت کرده و آن را یکصدا و یکنوا به سمت آمریکایی ها مخابره کنیم.