به گزارش پارس نیوز، 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره عواقب خروج آمریکا از برجام هشدار داد و گفت که در صورت عملی شدن این امر، جهان یکی از مهم ترین اسناد منع گسترش تسلیحات هسته ای را از دست خواهد داد.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از لاوروف توضیح داد: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بارها اعلام کرده است از توافق هسته ای با ایران خارج می شود، این اقدام را انجام دهد، کل جامعه بین الملل آسیب می بیند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به ادعای اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اسناد احتمالا قبلا توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی شده است.

به گزارش تاس، لاوروف امروز در نشست خبری در شهر سوچی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس گفته های متخصصانی که در تهیه توافق هسته ای با ایران موسوم به «برجا» شرکت داشته اند، این اسناد (مورد ادعای رژیم صهیونیستی) مربوط به گذشته است.

لاوروف ادامه داد: اگر اسرائیل یا هر کس دیگری اسنادی در دست دارد که اثبات می کند ایران همچنین برنامه ساخت سلاح هسته ای را دنبال می کند باید مدارک خود را فورا به سازمان بین المللی انرژی اتمی تحویل دهد.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال گفت: فعالیت های هسته ای ایران به طور کامل تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به انجام نمایش ها شهره است، دوشنبه شب دراقدامی جدید بانمایش تصاویری، ایران را به انجام فعالیت های هسته ای مخفی متهم کرد.

نتانیاهو دراین نمایش مدعی شد اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می دهد ایران پیش از برجام برای رسیدن به تسلیحات هسته ای تلاش می کرده و پس از این توافق، آن فعالیت ها را به صورت مخفیانه ادامه می دهد.

نتانیاهو چند تصویر، یک قفسه زونکن و یک قفسه دیگر لوح فشرده را به عنوان اسناد جدید از فعالیت هسته ای ایران نشان داد.

وی ادعا کرد که ایران اسناد مربوط به تحقیقات تسلیحات هسته ای خود را در مناطقی غیر هسته ای مخفی کرده و قصد دارد در زمان مناسب از آن ها استفاده کند.اما ادعاهای نتانیاهو با واکنش های منفی جهانی روبه رو شد .

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، پیش از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، او را به چوپانی دروغ‌گو تشبیه کرد که بازهم می‌خواهد درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخن کذب و دروغ بگوید.

این ادعاها علیه فعالیت های هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و ایران به تعهداتش در خصوص برجام عمل کرده است.

قرار است، رئیس جمهوری آمریکا روز 22 اردیبهشت ماه جاری درباره تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری و خروج یا ماندن کشورش را در برجام اعلام کند. او هشدار داده است چنانچه برجام اصلاح نشود، از این توافق خارج خواهد شد.

روز گذشته دفتر نخست‌وزیر انگلیس با انتشار بیانیه ای با تاکید بر حفظ توافق هسته ای ایران، اعلام کرد که سران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کردند برجام همچنان بهترین گزینه است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 10 گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است.