به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی کمیته مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان برای رسیدگی به لایحه جامع انتخابات به پایان رسیده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه یادواره شهدای حفاظت مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات جلسه نهایی کمیته مشترک دولت، مجلس و این شورا برای بررسی لایحه جامع انتخابات، گفت: قانون انتخابات موجود نقایص زیادی داشت و خوشبختانه با همت و مدیریت رئیس مجلس و همکاری دولت، جلسات مشترک برای رفع این نقایص برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات مقرر شد کمیته مشترکی از جانب کارشناسان بخش‌های مختلف دولت، مجلس و شورای نگهبان جلسات منظمی داشته باشند و بررسی هایشان را درباره قانون جامع انتخابات جمع بندی و به مجلس اعلام کنند تا در قالب قانون جدید در حوزه انتخابات به تصویب برسد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی‌های این کمیته به پایان رسیده است، مطلع شدم که رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس، موضوع را جمع بندی کرده است. قرار است جلسه نهایی هم داشته باشیم و متن نهایی را برای پیگیری و بررسی بیشتر به مجلس ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: البته زمان خاصی را نمی‌توانیم برای ارائه این لایحه به مجلس اعلام کنیم، اما همچنان اصرار بر این است که هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد، زیرا مراحل تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان به طور معمول مقداری کند است و باید بحث‌های مختلف کارشناسی انجام شود.

کدخدایی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همت مجلس شورای اسلامی این لایحه را در نیمه اول امسال به مراحل نهایی برسانیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بحث رجل سیاسی مستلزم تصویب یا تکمیل در مجلس است، اظهار کرد: معیار‌های مصوب این موضوع در شورای نگهبان منطبق با قانون اساسی است که در مقایسه با قانون عادی مجلس، مباحث کلی‌تری را در برمی‌گیرد، بنابراین همچنان نیازمند این هستیم که مجلس نیز به این موضوع وارد شود.

سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد: به عنوان  مثال در سیاست‌های کلی انتخابات که از جانب رهبر انقلاب ابلاغ شده بود، برای کاندیدای ریاست جمهوری شرط سنی پیش بینی شد، اما اینکه این سن دقیقاً چقدر باشد و چه مقطعی را در برگیرد به قانونی موکول می‌شود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.