به گزارش پارس نیوز، 

هدایت‌اللّه خادمی نایب رئیس‌ اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزیرنفت درباره برخی از ابهامات در قرارداد با توتال و کرسنت خبر داد و گفت: در این نامه خواستار شفاف‌سازی درباره برخی از قراردادهای شرکت نفت با برخی از شرکت‌ها شدم.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس زنگنه

وزیر محترم نفت

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند که در خصوص بعضی از موضوعات که ابهامات زیادی در خصوص آنها وجود دارد و حتی اینجانب به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون انرژی هم هنوز نتوانسته‌ام آخرین وضعیت موارد ابهامی که می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به صنعت نفت، اقتصاد کشور منابع خدادادی کشور وارد نماید و مطلع شوم. عدم شفاف‌سازی و عدم نظارت واقعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند صدمات غیرقابل جبرانی را حادث گردد، لذا خواهشمند است دستور فرمائید در خصوص موارد ذیل توضیحات کامل همراه مستندات را ارائه فرمایند.

1- آخرین وضعیت پیشرفت احتمالی فاز 11 و عملکرد شرکت توتال و فراهم نمودن امکان بازدید از پیشرفت این پروژه

2- وضعیت قراردادهای گازی ایران با پاکستان، عمان، ترکمنستان و ترکیه

3- وضعیت میدان فرزاد A و B که متاسفانه کشور همسایه در حال فعالیت شدید است.

4- موضوع قرارداد گازی کرسنت بالاخره به کجا رسیده که پنج سال پیش ظاهرا در مجلس قول داده شده بود که ظرف 3 ماه به نفع ایران قضیه حل خواهد شد.

5- با توجه به اینکه از شرکت‌های شرقی و آسیایی اظهار نارضایتی وجود داشت و حتی بعضی از آنها ایران را ترک کردند و قرار بود تا پایان سال 1396 حداقل 10 قرارداد بزرگ با شرکت‌های اروپایی و غربی معتبر بسته شود، لطفاً بفرمایید چقدر این کار انجام شده است.

6- گزارش از آخرین دلایل آتش‌سوزی دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری در رگ سفید و اقدامات انجام شده را بفرمائید.

7- قضیه اختلاس یا به قولی دزدی در مدیریت اکتشاف و تولید چگونه انجام شد؟ و نتیجه آن به کجا رسید؟

8- چه برنامه‌ای برای نیروهای متخصص قرارداد موقت و معین اندیشیده شده تا امنیت روانی آنها تامین و انگیزه بیشتری داشته باشند.

9- تقاضای رسیدگی بیشتر به وضعیت صندوق بازنشستگی نفت را دارم و اگر این صندوق سامانی داده نشده برای روشن شدن موضوعات به زودی طرح تحقیق و تفحص را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد.

با تشکر

هدایت‌الله خادمی

نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک و نایب رئیس اول کمیسیون انرژی