به گزارش پارس نیوز، 

 

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب تصریح کرد: عناصر افراطی اصلاح طلب در خانه احزاب به هیچ تذکری تن نمی دهند و افسارگسیخته هر عمل ضد دینی را انجام می دهند.

 محمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب ایران در نامه ای به حسین کمالی رئیس خانه احزاب، به افراطی گری برخی عناصر منتسب به جریان اصلاح طلب در این نهاد صنفی واکنش نشان داد.

متن کامل نامه محمد میرباقری به رئیس خانه احزاب به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای کمالی

رئیس محترم خانه احزاب

با سلام و ارادت

همانگونه که استحضار دارید، خانه احزاب یک نهاد صنفی است و فعالیت آن برای گسترش، تعمیق و هم افزایی حزبی در سطح کشور بنا نهاده شده است.

در بدو تاسیس خانه احزاب، همگان مشاهده کردن که با عملکرد افراطی، موضع گیری های خطی و ضد دینی، کار به جایی رسید که خانه احزاب تعطیل، و فعالیت های منسجم حزبی به محاق  رفت، اگر نبود درایت بزرگان حزبی کشور و جلسات هم اندیشی طیف های مختلف سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین، معلوم نبود که دوباره چگونه این تشکل را باید فعال می کردیم.

حالا که اینک بعد از یک دوره فترت، همه دست در دست هم داده ایم تا فعالیت های حزبی در کشور سر و سامان یافته و از این رهگذر بشود کمکی به کارهای حزبی و تشکیلاتی نمود، حرکت های نامعقول و رادیکالیستی را شاهد هستیم که موجب انزوا و فروپاشی مجدد خانه احزاب را نوید می دهد.

در این راستا تذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

۱- همانگونه که استحضار دارید در بدو امر قرار بر این شد، که افراد علی البدل و خارج از شورای مرکزی در راس کمیته ها قرار نگیرند ولی چالش های قضایی که برای برخی از دوستان علی البدل ایجاد شده بود، شورای مرکزی را به این نقطه رساند که برای کمک و حمایت از این عزیزان و با توجه به صنفی بودن خانه احزاب از این افراد استفاده گردد و نهایتا بعضی از دوستان مسئولیت ریاست کمیته ها را بر عهد گرفتند، کمیته زنان از ابتدا قرار شد با وجود تنها یک عضو خانم  در شورای مرکزی به وی واگذار شود ولی بعد از ورود اعضای علی البدل در ریاست کمیته ها، خانم راکعی نیز تمنای ریاست کمیته بانوان را نمود، و با سیاسی کاری های رایج وی را به ریاست کمیته بانوان در سال دوم منسوب کردند و در سال سوم نیز با شعبده بازی و توجیه این قضیه که چون دو بانو در شورای مرکزی هستند رای گیری شود(همان سیاسی کاری هایی رایج، که باعث اضمحلال خانه احزاب با توجیه آرای و اکثریت، شده بود، زیرا با ایجاد احزابی که در زمان خاتمی به صورت خلق الساعه ایجاد گردیده بود، این انحصارگرایی، نابودی خانه احزاب را رقم زد) و مجددا این عنصر افراطی و رادیکال فتنه ۸۸ را در راس کمیته بانوان گماردند.  

۲- با ریاست این خانم فتنه گر، شروع ملاقات های خطی و جناحی و موج موضع گیری های ضد نظام، باریدن گرفت، و تذکر دوستان و عزیزان نیز نتوانست جلو این نمودهای تفرقه افکنانه و رادیکالی را بگیرد، این در حالی است که حتی شورای مرکزی نیز با توجه به صنفی بودن خانه احزاب از دادن بیانیه های افراطی و خطی اجتناب می کند و مسیر را بر اساس همدلی و همفکری به جلو برده است.  

۳- این عنصر افراطی، حرکت های رادیکال و سیاسی کاری های غیر معقول خود را با میدان دادن و همراهی نیروهای افراطی دیگر به جایی رساند که، در سال سوم (طبق تعریف ریاست های دوره ای) کمیته اطلاع رسانی باید به اصولگرایان واگذار می شد و خبرنامه خانه احزاب نیز باید در این راستا فعالیت می کرد ولی گماشتن دخترکی سبز، بنفش در راس آن تاکنون جریان اصولگرا نتوانسته اعمال ریاست خود بر این خبرنامه را  محقق کند و تمام مطالب آن خطی و افراطی بارگذاری می شود که اعتراضات بزرگانی مثل آقای حشمتیان و بقیه دوستان شورای مرکزی را به همراه داشته است ولی این اسب رادیکالیسم، هنوز رام نشده و به جولان افراطی خود ادامه می دهد.

جناب آقای رئیس، مگر خانه احزاب صنفی نیست؟ مگر نباید کمیته های زیرمجموعه حرکت های سیاسی و خطی انجام ندهند؟ مگر نباید اگر کمیته ای خواست بیانیه ای صادر کند، باید در شورای مرکزی به تصویب برسد؟

پس چگونه است که این عناصر افراطی هیچ تذکری را تن نمی دهند و افسارگسیخته هر عمل غیر اخلاقی، افراطی، خطی، ضد دینی و ضد نظام را انجام می دهند و نظارتی هم روی آن ها صورت نمی گیرد و آن ها اصلا به مصوبات شورای مرکزی اهمیتی نمی دهند.

از موقعی که ریاست به جریان اصلاح طلب رسیده است، این حرکت های افراطی با حجم بیشتر و خیانت بارانه تری، صورت می گیرد.  

در آخرین مورد، حمله ناجوانمردانه ای را به اقتدار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی صورت داده اند و حتی با پُر رویی این اعمال ضد دینی و ضد نظام خود را توجیه اخلاقی می کنند.

جناب کمالی! این چه رسم غلطی است که وقتی ریاست خانه احزاب به اصلاح طلب ها می رسد، ناگهان موجی از افراطی گری و حرکت های نابخردانه توام با ضدیت با نظام و اسلام را شاهد می شویم. خواهشمند است در این رابطه اقدام مقتضی صورت گیرد، و این اعمال خلاف شرع، اخلاق و نظام بساطش جمع گردد.

با کمال تشکر

دکتر سید محمد میر باقری 

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب ایران