به گزارش پارس نیوز، 

کارشناس امور بین الملل روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 هشدار داد که خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای ایران پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

 «علی لایدی» درباره پیامدهای خروج احتمالی و یکجانبه آمریکا از برجام گفت: 'باید هشدار بدهم که این خروج پیامدهای بسیار ناگواری در پی خواهد داشت که مهمترین و بارزترین آن بی ثباتی سیاسی در منطقه است.»

وی ادامه داد: خطر دیگر این خروج ایجاد تفرقه در اردوگاه غرب است. این امکان وجود دارد تفرقه ای که سال 2003 در زمان حمله به عراق میان اردوگاه غرب روی داد، بار دیگر درباره ایران به وجود آید. خطر بعدی هم تاثیر منفی تحریم های اقتصادی آمریکا بر آن دسته از شرکت های فرانسوی است که در حال حاضر با ایران معامله می کنند. این شرکت ها ممکن است دوباره به علت نقض تحریم های آمریکا جریمه شوند.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ با یادآوری این که توافق هسته ای ایران مورد حمایت دولت پیشین آمریکا بوده است، اظهار کرد: توافق جدید درباره ثبات منطقه ای است و آن چیزی است که درباره بستر آن توافق کرده ایم. این توافق درباره از بین بردن برجام نیست بلکه اصلاح آن است. 

فرانسه، آلمان و انگلیس در راستای درخواست ترامپ برای یافتن راهی برای به اصطلاح رفع نقایص توافق هسته ای در حال مذاکراتی با آمریکا هستند که به تایید منابع غربی از جمله سی ان ان هنوز اختلافات زیادی وجود دارد. 

دونالد ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید همواره خواستار خروج از برجام بوده است که کشورهای اروپایی همراه با روسیه و چین بارها درباره پیامدهای آن به واشنگتن هشدار داده اند.

ایران نیز هشدار داده است در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام، گزینه های زیادی پیش رو دارد.