به گزارش پارس ، " ندای انقلاب" به نقل از العالم، اردوغان در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا در پاسخ به سؤالی تأکید کرد که (ادعای) " ارسال نیروهای حزب الله به شهر القصیر سوریه" را دخالت خارجی می داند.
اردوغان با انتقاد از کسانی که دولت ترکیه را به دخالت در امور سوریه متهم می کنند، در استدلالی مضحک برای توجیه دخالتهایش در سوریه مدعی شد: " علاوه بر حزب الله نیروهای خارجی در حال جنگ با مخالفان سوریه هستند. . بنابراین منتقدان چگونه این مسأله را توضیح می دهند. "
درحالیکه نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی مناطق مختلف بارها از دستگیری و یا هلاکت عناصر مسلح و یا افسران ترک در کنار اتباع دیگر کشورهای بیگانه خبر داده اند، اردوغان مدعی شد که نیروهای نظامی ترکیه در سوریه نیستند، و دولت ترکیه فقط در حال ارائه کمکهای" لجستیکی" و" انسانی" به مخالفان سوریه است.
این درحالی است که یکی از عمده ترین انتقادهای مخالفان داخلی از دولت ترکیه، به دلیل ایجاد پایگاه هایی در مناطق مرزی برای سازماندهی و آموزش تروریستها و تبدیل خاک ترکیه به گذرگاهی برای اعزام تروریست به سوریه و ارائه کمکهای مالی و تسلیحاتی به آنها است.

آغاز عملیات پاکسازی شهر مهم و راهبردی" القصیر" در حومه استان" حمص" از وجود گروه های مسلح برای این گروه ها و حامیان آنها به ویژه آمریکا، قطر، ترکیه و عربستان بسیار گران تمام شده است به صورتیکه آنها طی روزهای اخیر مواضع بسیار تندی را ضد دولت سوریه به دلیل این عملیات اتخاذ کرده اند.

بر آشفته شدن این کشورها در حمایت از گروه های مسلح در شهر القصیر درحالی است که بیشتر عناصر مسلح و گروه های مستقر در این شهر از گروه های وابسته به گروهک تروریستی" جبهه النصره" هستند. گروهکی که آمریکا مدعی است آن را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داده است.