به گزارش پارس نیوز، 

حسین انصاری راد  افزود: آقای مرتضوی را نمی توان یک قاضی یا حقوقدان به معنای واقعی کلمه دانست. کسی که بر مسند قضاوت می نشیند باید موقع ادای سخن هم متوجه بار حقوقی و جزایی کلماتی که بر زبان می آورد باشد ولی او چنین رویه ای نداشت.
نماینده مجالس اول و ششم شورای اسلامی تصریح کرد: یادم هست در دوره ای که رییس کمیسیون اصل 90 بودم عده ای از جوانان را دستگیر کرده بودند و من از وی در این باره سوال کردم. مرتضوی گفت اینها یک عده اراذل و اوباش بودند. پاسخ دادم شما یک قاضی هستید و یک قاضی نمی تواند قبل از محاکمه و صدور حکم از چنین الفاظی علیه متهمین استفاده کند.
وی اضافه کرد: در کمیسیون اصل 90 مجلس قوانین خیلی محکمی وجود دارد که بر اساس آن باید به شکایاتی که از مسوولین و مقامات می شود رسیدگی کرد. این کمیسیون این قدرت قانونی را دارد که از مسوولین درباره این شکایات توضیح بخواهد و حتی برای تحقیق، بازرس بفرستد.
انصاری راد ادامه داد: هرچند کمیسیون اصل 90 نمی تواند علیه مسوولی حکم قضایی صادر کند ولی می تواند درباره اتهامات وی اظهار نظر رسمی کند. بارها مرتضوی را برای توضیح درباره شکایات متعددی که از او به ما می شد به کمیسیون اصل 90 دعوت کردم ولی او هیچ گاه در این کمیسیون حضور نیافت.
او تاکید کرد: من درباره ایشان تمثیلی را در رسانه ها به کار بردم که آنرا دومرتبه تکرار می کنم. به نظر من مرتضوی به خورشید خیره می شد و می گفت الان شب است.
انصاری راد افزود : البته مرتضوی شاکیان بسیار دیگری هم دارد که باید به همه این شکایات رسیدگی شود.
سیام**3081 /1449