به گزارش پارس نیوز، 

 دیدار امروز سه شنبه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شرایطی برگزار خواهد شد که دو طرف به دنبال زمینه مشترکی برای نوع برخورد و مقابله با چالش هسته ای و موشکی کره شمالی هستند.

برخی محافل سیاسی در توکیو از این مساله نگران هستند که ترامپ احتمالا قصد دارد امتیازات زیادی را از نخست وزیر ژاپن بگیرد. شینزو آبه قرار است به زودی وارد فلوریدا شود تا با ترامپ دیدار و مذاکرات دو روزه ای داشته باشد. کره شمالی، مسائل تجاری و روابط با چین از مهمترین موضوعاتی خواهد بود که در این نشست مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

هر دو طرف قصد دارند از این نشست و دیدار احتمالا موفقیت آمیز به عنوان تثبیت جایگاه سیاسی خود در داخل کشورشان استفاده کنند. ترامپ با تنش های سیاسی داخلی زیادی از جمله پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 روبرو است و آبه نیز با کاهش شدید محبوبیتش به خاطر رسوایی های مالی متعدد مواجه شده است.

ترامپ سعی کرده است تا در 15 ماهی که در قدرت بوده، روابط نزدیکی را با شینزو آبه برقرار کند. ترامپ نوامبر گذشته به توکیو سفر کرد و شینزو آبه نیز کمی بیش از یک سال قبل به فلوریدا سفر کرده است.

توکیو نگران آن است که ترامپ بخواهد مسائل مهم امنیتی را با مسائل تجاری پیوند بزند. موافقت ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن موجب نگرانی شدید مقام های ژاپنی شده است.

ژاپن می خواهد مانع از توافقی شود که بر اساس آن ترامپ تنها پیونگ یانگ را برای تسلیم موشک های بالستیک دوربرد تحت فشار قرار دهد و به کره شمالی اجازه دهد تا موشک های کوتاه برد را که تهدیدی جدی علیه ژاپن به شمار می رود، همچنان نگه دارد.

نخست وزیر ژاپن همچنین از ترامپ می خواهد تا کره شمالی را برای بازگرداندن اتباع ژاپنی که توسط پیونگ یانگ ربوده شده اند، تحت فشار قرار دهد.