به گزارش پارس نیوز، 

محمد خجسته: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، تنها رئیس جمهور از زمان تاسیس ایالات متحده بوده که از همان ابتدای آغاز دوره ریاست جمهوری اش با اتهامات مستقیم و غیرمستقیم متعددی به خود و کسانی که در ستاد انتخاباتی اش کار می‌کردند، مواجه بوده است. با وجود این که بعضی از آنها به مقام های اصلی در قدرت رسیده اند.

 

ترامپ و رکورد اولین‌ها

او تنها کسی است که درباره «بیرون راندن او» از کاخ سفید تنها چند ماه بعد از ورودش به این کاخ و ورود اعضای هم حزبی اش به کنگره صحبت شده است.

او تنها کسی است که متهم شده به طور مستقیم یا از طریق معاونینش در ستاد انتخاباتی اش با قیصر روسیه، ولادیمیر پوتین، در ارتباط بوده و گفته می‌شود از ابزارهای متعددی در داخل امریکا و با کمک روسیه استفاده کرده تا به کرسی ریاست جمهوری برسد. او تنها کسی است که جیمی کومی، رئیس (سابق) اف. بی. آی را به دلیل به بیرون درز کردن اطلاعات هدف دار از سمتش برکنار کرده است. مساله ای که سبب شده کومی علنا و در برابر کمیته تحقیق امنیتی کنگره بگوید که احتمال وجود تقلب در نتیجه انتخاباتی که تا الآن تحقیق بر سر آن ادامه دارد، وجود داشته است.

او تنها کسی است که بارها به دفاع از فلین برخواست با وجود این که خود فلین گفت «قصه ای دارد» که به کمیته تحقیق در کنگره در صورتی که به او مصونیت دهد، خواهد گفت. یعنی این که کنگره جلوی تعقیب قضایی او را بگیرد. وقتی که «مصونیت» او از سوی کنگره رد شد، اسناد او به کمیته تحقیق داده شد و او را احضار کردند، اما او بر مواضع خود پافشاری کرد و به بند پنجم دستگاه قضایی استناد کرد که اگر اطلاعات لازم را بدهد یا به عبارتی «اعتراف کند» دستگاه قضایی از او حمایت خواهد کرد و مورد مصونیت قرار خواهد گرفت. همه اینها مردم امریکا و رسانه ها را به شک انداخت به گونه ای که دو حزب دموکرات و جمهوریخواه گفتند که موضوع نگران کننده ای وجود دارد که کاخ سفید می ترسد لو برود، در عین حال گفته شد که دولت تلاش می کند موضوعات دیگری را پیش بکشد تا به این موضوع پرداخته نشود.

 

 ترامپ و افشا ارتباط نامشروع 

امروز و طبق اکثر نظرسنجی‌ها مردم آمریکا به یک نتیجه واحد رسیده‌اند و آن اینکه "ما پشیمانیم". مردم آمریکا این روزها منتظر شنیدن هر خبری هستند. جدیدترین بحث ماجرای ارتباط نامشروع ترامپ با یک زن بدکاره است.

البته این رذیله در کشورهای غربی بسیار شایع بوده و به خودی خود خطری برای زندگی اجتماعی یک فرد محسوب نمی‌شود و این رابطه بیشتر یک امر شخصی بوده حداکثر زندگی خانوادگی فرد را از هم می‌پاشاند.

 

ماجرا چیست؟

یک زن درست قبل از انتخابات آمریکا با محوریت مایکل کوهن، وکیل ترامپ، وارد معامله‌ی حق‌السکوت می‌شود. وی قبول می‌کند که در قبال دریافت ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت، سخنی در مورد زنای ترامپ بیان نکند. چون بخش بزرگی از رای‌دهندگان به ترامپ، مسیحیان مذهبی آمریکا هستند.

 

وقتی سکوت بدکاره می‌شکند

سکوت این زن در آن مقطع برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کلیدی بود. اما حدود دو ماه پیش این زن تصمیم می‌گیرد داستان زنا را بیان کند.

ترامپ و تیم حقوقی او با توجه به مفاد قرارداد حق‌السکوت، دنبال تهدید و ساکت کردن این زن می‌روند. طبق قرارداد، این زن به ازای هر بار زیر پا گذاشتن قرارداد، باید ۱ ملیون دلار خسارت پرداخت کند.

البته ترامپ همان ابتدا می‌توانست با قبول این رذیله با هزینه‌ی بسیار کم‌تر، به ریاست جمهوری خود ادامه دهد اما رفتار وی باعث موج عظیم رسانه‌ای حول زنای وی شده است. وکیل زن فاحشه هم بسیار بسیار حرفه‌ای بوده و در چندین مورد تله‌هایی برای "دیوانه اعظم" و وکیلش گذاشت و آنها را به دام انداخت است.

 

قانون ایالات متحده آمریکا چه می‌گوید؟

طبق قوانین آمریکا، پرداختی که به این زن شده می‌تواند غیرقانونی باشد چون هنگام انتخابات انجام شده است و محدودیت‌هایی بر چنین پرداخت‌های انتخاباتی وجود دارد. ترامپ در اینجا هم به جای قبول مسئولیت، ضمن تکذیب کلیه‌ی اتهامات مربوط به زنا، همه‌ی معامله‌ی پرداخت حق‌السکوت را گردن وکیل خود انداخته و می‌گوید "هیچ خبری از آن نداشته است". همه‌ی این اتفاقات باعث توجه دادستانی آمریکا به فعالیت‌های وکیل ترامپ می‌شود و ظاهراً به بهانه‌ی تجسس پیرامون پول پرداختی به زن فاحشه، تراکنش‌های بانکی و ایمیل‌های وی را زیر نظر می‌گیرند و متوجه می‌شوند این وکیل به احتمال بسیار بالا فعالیت‌های مجرمانه‌ی مالی زیادی نیز پیشتر داشته است.

پلیس در یک اقدام غیر معمول در آمریکا، به دفتر و خانه‌ی وی حمله و تمام اسناد وکالتی او که بخش بزرگی مربوط به ماجرای ارتباط غیرمشروع ترامپ بوده ضبط می‌کند تا با بررسی آن‌ها، فعالیت‌های مجرمانه‌ی مایکل کوهن مشخص شود.

درزهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که طی ۹۰ روز آینده، وکیل ترامپ با اتهامات متعدد به دادگاه فراخوانده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود دادستانی برای وی ده‌ها سال زندان درخواست کند و حکم نهایی کمتر از ده سال نباشد. اما این موضوع چه ربطی ترامپ اعظم دارد؟

 

ترامپ در یک قدمی برکناری

در آمریکا دادستانی می تواند با یک متهم وارد معامله شود و در ازای دریافت اطلاعات، درخواست مجازات اندک کند. مثلاً در مورد فرد فوق، همه‌ی مجازات زندان به مجازات مالی تبدیل شود. اما چرا باید دادستانی با وی معامله کند؟ در آمریکا بازرس ویژه‌ای مشغول بررسی تبانی ترامپ با روسیه هنگام انتخابات است. این وکیل هم تمام جزئیات معاملات ترامپ و تراکنش‌های مالی رئیس جمهور و تمامی فعالیت‌های احتمالی غیر قانونی وی در حداقل ۱۰ سال گذشته را می‌داند. لذا دادستانی می‌تواند در ازای دریافت اطلاعاتی علیه زانی اعظم، مجازات وی را کاهش دهد.

ترامپ خوب می‌داند که اگر تحقیقات دادستانی خوب جلو برود، ریاست جمهوری وی در خطر است! آیا باید منتظر استیضاح ترامپ باشیم؟ یا اینکه جامعه مذهبی و غیر مذهبی آمریکا با سرافکندگی بیشتر به ریاست ترامپ نگاه می‌کند؟