به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از شبکه خبری « سی ان ان» نوشت، یک دادگاه تجدید نظر در واشنگتن با درخواست موسسه « جودیشال واچ» درباره انتشار تصاویر اسامه بن لادن مخالفت و حکم محرمانه باقی مانده این تصاویر را صادر کرد.

جودیشال واچ که یک موسسه محافظه کار است از دولت باراک اوباما درخواست کرده بود، به موجب قانون « آزادی اطلاع رسانی» تصاویر و ویدئوهای مربوط به قتل بن لادن را منتشر کند، اما کاخ سفید با این ادعا که انتشار تصاویر رهبر مقتول طالبان منجر به حملاتی به اتباع و منافع دولت آمریکا می شود، با درخواست این موسسه مخالفت کرد.

دادگاه تجدید نظر ایالات متحده منطقه کلمبیا در بیانیه ای گفت، بی شک تصمیم دولت آمریکا درخصوص تصاویر، نقض قانون و مغایر با قانون آزادی اطلاع رسانی نیست. بلکه این تصمیم در راستای تامین امنیت جانی آمریکایی ها و مقابله حمله های خشونت بار به منافع آمریکا، اتخاذ شده است.

پس از کشته شدن اسامه بن لادن در ماه می ۲۰۱۱، بحث و جدل ها درباره انتشار یا عدم انتشار تصاویر جسد وی بالا گرفت و باراک اوباما نیز درخواست « تجدیدنظر» در قانون « آزادی اطلاع رسانی» را خواستار شد امری که به دولت اجازه می دهد اسنادی را که احتمال می رود انتشار آنها باعث در خطر افتادن منافع آمریکا باشد، ممنوع اعلام کند.

نیروهای ویژه ارتش امریکا پس از کشتن بن لادن، از جسد وی عکس تهیه کردند تا سندی از اجرای ماموریت خود را ارائه کنند.