به گزارش پارس ، به نقل از" ندای انقلاب" ، « سلام الزوبعی» معاون سابق نخست وزیر عراق در گفت وگو با فارس در بغداد اظهار داشت: نقشه آمریکایی- و صهیونیستی برای ایجاد جنگ طایفه ای درعراق و نیز تقسیم آن، این کشور را دستخوش هرج و مرج کرده است.

وی با انتفاد از شیوه تحریک آمیز ورود حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) به خاک عراق دلیل آن را ضعف عملکرد سیاسی در عراق به دلیل نقشه های آمریکایی و صهیونیستی دانست.

الزوبعی تصریح کرد: ترکیه در اقدامی تحریک آمیز و بدون کسب موافقت از دولت عراق و با سوء استفاده از مشکلات داخلی در این کشور، اعضای مسلح حزب کارگران کردستان را وارد خاک عراق کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای حزب مزبور در فهرست تروریست ها جای دارند، اظهارداشت: اوضاع جاری عراق و اختلافات طایفه ای و تنش های داخلی موجب شد ترکیه دست به چنین اقدامی بزند.

معاون سابق نخست وزیر عراق افزود: کردهای عراق با سوء استفاده از اوضاع نابسامان سیاسی در صدد هستند به هر وسیله ای دستاوردهایی را برای خود محقق سازند.

وی سیاستمداران عراقی را به مقابله با هرگونه توطئه علیه کشور فراخوانده و از آنان خواست در برنامه های سیاسی خود تمام گروههای مردمی عراق را در نظر بگیرند.