به گزارش پارس نیوز، 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: جمهوری اسلامی امروز در منطقه تاثیرگذار است و هیچ تصمیمی بدون حضور کشورمان گرفته نمی‌شود.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش مردمی فراق که عصر امروز شنبه ۱ اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ما هر چه داریم از خون شهدا است، اظهار کرد: امروز کشور ما در جهان جایگاهی دارد که پیش از انقلاب وجود نداشته؛ ما امروز به برکت خون شهدا جایگاه والایی داریم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه تاثیرگذار است و هیچ تصمیمی بدون حضور کشورمان گرفته نمی‌شود؛ علاوه بر آن امنیتی که امروز در کشور وجود دارد به خاطر خون شهدا است و باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان این که ما باید امروز جایگاه ایران را حفظ کنیم و ارتقا دهیم، گفت: ما باید در مسیر قدرت‌سازی حرکت کنیم و توان دفاعی و بازدارندگی را ارتقا دهیم؛ باید به جایگاهی برسیم که هیچ کشوری حتی فکر تجاوز را هم در سر نپروراند، باید قدرت بالایی داشته باشیم و به دنیا ثابت کنیم این قدرت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

سیاری با طرح این سوال که باید چه کنیم تا این قدرت افزایش یابد، تصریح کرد: مهم‌ترین سرمایه هر نهادی که با آن می‌تواند قدرت‌سازی کند، نیروی انسانی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش نیروی انسانی و تجهیزات را مهم‌ترین عنصر قدرت ایران دانست و ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و حضور جوانان، ما تجهیزات را خودمان می‌سازیم و دست به سمت هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم و به خاطر وجود همین عوامل است که امروز حرف حق می‌زنیم و از هیچ کسی نمی‌ترسیم.

وی افزود: امروز در وضعیتی قرار داریم که باید توانمندی‌های خود را ارتقا دهیم؛ دشمن، استقلال و آزادی ما را نمی‌خواهد و علیه آن اقدام می‌کند، اما ما نمی‌گذاریم حرکت خاصی کند و باید بداند که در صورت حرکت ضربه محرکی می‌خورد.

سیاری خاطر نشان کرد: اگر به دنبال بازدارندگی و دفاع هستیم باید شهدا و نوع رفتار آنها را سرلوحه کارمان قرار دهیم.