«نفتالی بنت»، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و از اعضای بانفوذ کابینه امنیتی این رژیم، روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه مطالعات امنیتی در تل آویو اظهار کرد اسرائیل باید راهبرد خود در قبال ایران را هرچه سریع تر تغییر دهد و تهران را مسئول هرگونه اقدام نظامی از سوی حزب الله و سوریه بداند.

نفتالی بنت ادعا کرد: اسرائیل 30 سال است که به اشتباه وابسته های نظامی ایران در منطقه را مورد هدف قرار می دهد؛ در حالی که باید به طور مستقیم ایران را مورد حمله قرار داد.

نفتالی بنت در اظهارات بی اساس خود گفت: «پیام ما به ایران این است: دوران مصونیت این کشور در حالی که تمام تلاشش را برای استفاده از دیگران برای ضربه زدن به اسرائیل به کار می گیرد، به پایان رسیده است.»

بنت در ادامه گزافه گویی های خود اظهار کرد: «ما موشک های شلیک شده از لبنان را موشک های ایرانی قلمداد می کنیم. ما دیگر منابع و انرژی خود را صرف جنگ در شهرهای لبنان نخواهیم کرد؛ دیگر نظاره گر انبار کردن موشک های ایرانی در لبنان نخواهیم بود. در سال های 2006 تا 2012 میزان ذخایر موشکی حزب الله به شدت افزایش پیدا کرده است. ما دیگر اجازه نخواهیم داد رشد موشکی حزب الله ادامه یابد. با اتخاذ چنین راهبردی، ایران، سپاه قدس و کشورهای میزبان این موشک ها باید بهای گزافی را بپردازند.»

وی ادعا کرد: هدف قرار دادن ایران لزوما به معنای درگیری نظامی با این کشور نیست؛ اما جنگ دیپلماتیک و اطلاعاتی با استفاده از ابزار فناوری، تحریم های اقتصادی و دیگر روش های موجود ادامه خواهد داشت.

وی همچنین اظهار کرد اسرائیل باید راهبردهای متفاوتی در قبال لبنان و نیروهای نظامی وابسته به ایران اتخاذ کند. وی گفت برخلاف گذشته شلیک موشک های حزب الله از خاک لبنان به سوی اسرائیل، اعلان جنگ بیروت علیه تل آویو قلمداد خواهد شد و بشار اسد نیز مسئول مستقیم تمامی اقدامات نظامی است که در داخل خاک این کشور انجام خواهد شد.

نفتالی بنت در ادامه سخنان پوچ و بی اساس خود گفت: «ما باید از تمامی فرصت های منطقه ای ایجاد شده در سال های اخیر (برای تحت فشار قرار دادن ایران) استفاده کنیم. آمریکا و کشورهای عربی به خوبی می دانند ایران مرکز تروریسم در جهان است (!) و در همین راستا اسرائیل می تواند یک ائتلاف مشترک را علیه تهران تشکیل دهد.» وی در ادامه اظهار کرد: «ما باید راهبردی را اتخاذ کنیم که در عین تضعیف نفوذ ایران در لبنان، سوریه و غزه، مرکزیت آن اقدام علیه ایران و سپاه قدس باشد.»

پیش از این نیز «گیلعاد اردان»، یکی دیگر از اعضای کابینه امنیت رژیم صهیونیستی اظهار کرد اکنون بهترین زمان برای متقاعد کردن آمریکا و دیگر کشورهای جهان درخصوص به رسمیت شناختن کنترل دائم اسرائیل بر بلندی های جولان است.